Vem fixar min el från gti till mi16?
Vem fixar min el från gti till mi16?
Har frågat innan men nu ska det ske säg bara tid och peng.?
- Stefan Sager
- Stefan Sager
Tias wrote:Just f*n ska inte ha Lmm inkopplad utan en map-sensor men det kan jag kanske göra själv efteråt.
Vill jag me ha, hur fixar man det?
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Loffas wrote:har en mek för cittra o 88a
men nog kan jag konv en 90a oxo
men det är enkelt o göra de själv oxo
jag skriver denna raden oxo så de ser ut som en trappa
Hur gör man själv da?
Jag vill helst behålla 205:ans stam.
Fast jag har en komplett till mi16 också.
Hur mycket är det man måste modda från gti stammen till mi16 måste man flytta om i hansken?
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Tias wrote:Joakim Enoksson wrote:dra över GTI instrumentpanelstammen till förarsidan och skarva ihop skiten där....
du kan inte misslyckas!
Hajjar inte vad du menar?
Sitter alla stift i hansken likadant +att det bara är att koppla in 2st kablar till Tomgångsmotorn och en till knacksensorn så tar det ju 5min att fixa själv om man vet vilka stift de ska gå till.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

på 405:ans härva har du en stor brun kontaktdosa och en stor svart kontaktdosa + en brun mindre? eller om dn var svart.
dessa kablar får du dra ihop med 205:ans och leta rätt på nummer
vid handsfacket i 205:an så sittr det efter väggen mot innerskärmen i bilen 2st dosor(brun + svart) och de lossar du hela vägen bakom instrumenpanelen och drar över...sedan drar du ut de ur torpedväggen på förarsidan och börjar para ihop...
vid handsfacket i 205:an så sittr det efter väggen mot innerskärmen i bilen 2st dosor(brun + svart) och de lossar du hela vägen bakom instrumenpanelen och drar över...sedan drar du ut de ur torpedväggen på förarsidan och börjar para ihop...
Joakim Enoksson wrote:på 405:ans härva har du en stor brun kontaktdosa och en stor svart kontaktdosa + en brun mindre? eller om dn var svart.
Men ivars sa ju en gång att att man bara behövde lägga till 2-3kablar på gti stammen men kommer inte ihåg om man var tvungen att flytta om i hansken?
Jag "drar in" en skärmad dubbelledare till knacksensorn och kopplar tomgångsmotorn till boxen. Det enda knepiga är att plugga i de tre stift som saknas i handsken, plockas isär den och pluggar i stift från annan handske. Använder specialverktyg från jobbet för hulling-stift men det går kanske ändå.
Last edited by IvarS on Fri Feb 22, 2008 15:27, edited 1 time in total.
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T