Idag gav jag upp !!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Coss

Idag gav jag upp !!

Post by Coss »

Idag gav jag upp ! Nu orkar jag inte med mera ! Har lagt ned så mkt tid o jobb på denna bil nu ... Nu lämnar jag in den, den 2:e december om ingen här kan hjälpa mig, har bytt motor o bromsar runt om o vajrar o köpt ett fint orginalt avg-system o jag vet inte vad allt jag gjort ! Hade till sist bara ett fel på bilprovningen o det var lambda värdet alla andra värden var bra

CO: 0.0
CO2500: 0.0
HC 75
Lambda 1.13

Så då köpte jag en begagnad lambda här på sidan som enligt säljaren skulle fungera. Bytte den o begav mig till bilprovningen

Detta var resultatet

CO: 5.7
CO2500: 4.3
HC: 425
Lambda 0.85

Kan tillägga att min K-lampa lyser till o från

Så snälla hjälp mig så jag slipper lämna in bilen på peugeot, det lär bli en dyr affär !
My Peggy is my precious
Coss

Post by Coss »

Need some help !
My Peggy is my precious
Q Ball Racing

Re: Idag gav jag upp !!

Post by Q Ball Racing »

dom första avgasvärdena du skrev visar att du har ett väldigt litet läckage på avgasröret efter katalysatorn. dom andra avgasvärdena du skrev visar att bilen får för mycket bensin av någon anledning. och eftersom det blev efter du bytt lambdasond så tror jag att det är den "nya" lambdasonden som är kass. en lambdasond slits och blir seg i svängningarna.
Coss

Post by Coss »

Okej, men avg-systemet ska ju vara tätt, har bytt båda "klämmorna" efter katten och slängt på tätningspasta! hmm ...
My Peggy is my precious
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

med hål menar jag ett väldigt litet hål. inget du kanske ser eller hör, det är bara att leta.
Mr Anderson

Post by Mr Anderson »

Q Ball Racing wrote:med hål menar jag ett väldigt litet hål. inget du kanske ser eller hör, det är bara att leta.

Kan bara hålla med. tillbaka med din lambda och hitta avgasläckaget så får du bra avgasvärden
/ Pelle
Coss

Post by Coss »

Är ni säkra på det ?
My Peggy is my precious
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

Coss wrote:Är ni säkra på det ?

hur skulle man kunna vara säker på en sak utan att ens ha sett bilen???
så korkad får du inte vara, men detta som jag har sagt är det som avgasvärdena tyder på och det som är det vanligaste.

det finns en sak till du kan göra och det är att lämna bilden till verkstad.
Coss

Post by Coss »

Q Ball racing hehe, nej så korkad är jag inte är bara så jävla trött på bilen så jag orkar inte hålla på mera o gissa mig o p prova olika saker, så jag ville bara ha ett rakt svar som jag fick av dig.. men kände mig ändå osäker på om jag ska ta tag i det, eller lämna i bilen.
My Peggy is my precious
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

förlåt, menade inte att vara otrevlig. hoppas du inte tog illa upp
Coss

Post by Coss »

Q Ball: nej då skulle jag inte skrivit "hehe" ingen fara, tack för ditt svar ! ;)
My Peggy is my precious
Post Reply