Popf!!

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Pugg 206

Popf!!

Post by Pugg 206 »

Hejsan!

Jag är en nybörjare inom billjud....
Jag har precis kopplat in mitt steg å min låda i bilen. Allt låter bra å funkar men så fort jag ska byta från cd till radio så "popf":ar basen... Detta sker även när jag ska starta stereon.... Å när jag stänger av så "popf":ar det oxå men inte lika högt... Jag har inte hittat något "fel" på jord eller plus på steget å inte heller på själva huvudenheten... Detta är väl inte skadligt för vare sig bas eller steg hoppas jag???
Donny Sorenso
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Donny Sorenso »

Well de e juh inte direkt bra för basen. backesljudbygg har en fix för det, eller kan du bygga själv. Sitter på jobbet nu men e du intresseerad kan jag skicka ritningar när jag kommer hem. det hela handlar om att du "chockar" stereon när du startar å steget har ström från batteriet hela tiden och triggas av ett relä du styr med remotesladden från stereon.. när det reläet slår till i steget och där e ström till steget kommer ett karakteristiskt plopf =)

De e mer om du bygger väldigt tunga byggen med många basar de kan vara skadligt, det är ganska jobbigt att lokalisera en av 8st 10" som släpar eller låter illa..
205-405-406
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Finns det ingen fördröjning på stereon? Det ska väl göra att det inte låter så har jag för mig. På min kan man välja mellan 0 och 4 sekunder...
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Jag hade ett liknande problem. Jag hade bra jordpunkt för både stegen och CD-spelarn o bra med ström men ändå fick jag popf-ljud. Jag böt CD-stereo o då försvann det.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Pugg 206

Post by Pugg 206 »

Hej igen...

Jag har inte lyckats få bort mitt oljud ännu någon som har nåt tips??
Hellvira

stereo

Post by Hellvira »

köp ny kanke
ta in den till en ljudfirma
Jag gör mig av med en massa peugeot prylar jag samlat på mig!