Popf!!

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Pugg 206

Popf!!

Post by Pugg 206 »

Hejsan!

Jag är en nybörjare inom billjud....
Jag har precis kopplat in mitt steg å min låda i bilen. Allt låter bra å funkar men så fort jag ska byta från cd till radio så "popf":ar basen... Detta sker även när jag ska starta stereon.... Å när jag stänger av så "popf":ar det oxå men inte lika högt... Jag har inte hittat något "fel" på jord eller plus på steget å inte heller på själva huvudenheten... Detta är väl inte skadligt för vare sig bas eller steg hoppas jag???
Donny Sorenso
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Donny Sorenso »

Well de e juh inte direkt bra för basen. backesljudbygg har en fix för det, eller kan du bygga själv. Sitter på jobbet nu men e du intresseerad kan jag skicka ritningar när jag kommer hem. det hela handlar om att du "chockar" stereon när du startar å steget har ström från batteriet hela tiden och triggas av ett relä du styr med remotesladden från stereon.. när det reläet slår till i steget och där e ström till steget kommer ett karakteristiskt plopf =)

De e mer om du bygger väldigt tunga byggen med många basar de kan vara skadligt, det är ganska jobbigt att lokalisera en av 8st 10" som släpar eller låter illa..
205-405-406
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Finns det ingen fördröjning på stereon? Det ska väl göra att det inte låter så har jag för mig. På min kan man välja mellan 0 och 4 sekunder...
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Jag hade ett liknande problem. Jag hade bra jordpunkt för både stegen och CD-spelarn o bra med ström men ändå fick jag popf-ljud. Jag böt CD-stereo o då försvann det.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Pugg 206

Post by Pugg 206 »

Hej igen...

Jag har inte lyckats få bort mitt oljud ännu någon som har nåt tips??
Hellvira

stereo

Post by Hellvira »

köp ny kanke
ta in den till en ljudfirma
Jag gör mig av med en massa peugeot prylar jag samlat på mig!
SKRIV PM och hör efter om du behöver något!
Post Reply