Undre motorfäste

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Hellvira

Undre motorfäste

Post by Hellvira »

När man gasar på så "hugger" det till i motorn, det ena undra motorfästet är trasigt????
Hur byter man och finns det nån bild hur det ser ut?
Har något bytt som kan ge tips och så?
Jag gör mig av med en massa peugeot prylar jag samlat på mig!
SKRIV PM och hör efter om du behöver något!
Niklas

Post by Niklas »

antagligen är det den stora gummibussningen som gett vika, problemet med den är att om du vill köpa orginal, då går det bara att köpa hela alugrunkan den sitter i vilken även drivaxeln går igenom. Det kostar en del pengar :(

en variant är att plocka ned hela alumojen och fylla upp motorbussningen med polyurethan eller liknande, det är hål rakt genom, så med lite vilja funkar det.

När du tar ned den får lossa höger drivaxel då den går genom, när du väl har den borta är det en enkel match att få ned motorfästet, stöd upp motorn under tråget så den inte hänger sig, lossa den lilla gaffeln vilken går runt den stora bussningen och lossa hela klumpåen vilken sitter med 4-6 skruvar i blocket.

Om du inte vill försöka ta ned och göra ordentligt så kan det gå att göra en budgetreparation då du hissar bilen, skiter i att ta bort dvivaxeln och bara stöder lite under tråget. Ta bort gaffeln, blås av stora bussningen med något rengöringsmedel och tvinga i polyurethanet på plats. Om du fyller bussningen kommer bilen att vibrera mer.

såhär ser det ut (med nymonterad grupp-a bussning i alugrunkan http://www.peugeot-sport-club.com/image ... 214916.jpg

orginalbussningen är klenare och med genomgående hål.

Lycka till, kom ihåg att köpa växellådsolja om du rycker drivaxeln.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
LUNDBORG

Post by LUNDBORG »

har samma problem..men hur vet man att det är just de då? motorn är stum när man rykar på den..
Sundin
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Sundin »

Post Reply