Bilen dog mitt på vägen. (vet inte varför)
-
Guest
Bilen dog mitt på vägen. (vet inte varför)
Nu dog bilen igen!!! Jag körde som vanligt och när ja tryckte ner kopplingen så plötsligt ville den inte längre. När man puttade igång den så bara bubblade den och dog. Sen har jag oxå ett problem me startmotorn, celonojden, eller va den nu heter, bara hoppar ut och in som den vill när man vrider om nyckeln. D klickar massor och efter en stund så tar den tag och vrider om, sen så klickar d igen och sen vrider den. Så håller den på tills bilen startar. har inte kollat upp d än om d kan va nån glappkontakt men skulle uppskatta om nån kunde komma på nån annan orsak, eller om nån har varit me om samma sak och löst d på nått sätt.
/Marcus
/Marcus
-
Guest
Men Marcus.. kolla först att du har bra kopntakt med jordflätan..
Det kan vara det som är startmotorproblemet.
Sen får du börja kolla.. är tändstiften blöta eller torra.. dvs är problemet tändning eller soppa.
Har du soppatryck.. lossa soppaslangen.. kolla två gånger.
Har du tryck andra gången du kollar då går soppapumpen.. (eller låt nån lyssna på pumpen.
Går inte det KAN det vara ÖDP-givaren, går pumpen är det INTE ÖDP-givaren. Det är annars en klassisk hokuspokuspryl som folk brukar gissa på.
*s* Det kanske är dags att göra ett felsökningsschema.
Forumet är kanske lite B.. vi är många som känner varandra ganska väl och om man väljer på att svara nån man känner eller nån man inte känner så är valet ganska lätt.
Om den bluddrar låter det soppaproblem för mig. Igensatt filter kanske.
Kolla det här och återkom.
Det kan vara det som är startmotorproblemet.
Sen får du börja kolla.. är tändstiften blöta eller torra.. dvs är problemet tändning eller soppa.
Har du soppatryck.. lossa soppaslangen.. kolla två gånger.
Har du tryck andra gången du kollar då går soppapumpen.. (eller låt nån lyssna på pumpen.
Går inte det KAN det vara ÖDP-givaren, går pumpen är det INTE ÖDP-givaren. Det är annars en klassisk hokuspokuspryl som folk brukar gissa på.
*s* Det kanske är dags att göra ett felsökningsschema.
Forumet är kanske lite B.. vi är många som känner varandra ganska väl och om man väljer på att svara nån man känner eller nån man inte känner så är valet ganska lätt.
Om den bluddrar låter det soppaproblem för mig. Igensatt filter kanske.
Kolla det här och återkom.
-
Stofferman
-
Guest
- SuperGnaget
inte för att jag kan 405, men vad skulle en jordning mitt under bilen tillföra? jorda avgassystemet?
nah, där sitter inget som behöver jordas
din kompis kanske menade en sådan där gammal jordfläta mot marken som var populärt under tidig järnålder
nah, där sitter inget som behöver jordas
din kompis kanske menade en sådan där gammal jordfläta mot marken som var populärt under tidig järnålder
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
-
Marqz
allt som finns inne i bilen jordar man väl lämpligen inne i bilen?
alltså, chassit är ledande, man behöver inte jorda på något särskilt ställe, bara det har kontakt med batteriets minuspol, vilket chassit har.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
ja har ju inget att säga till om egentligen eftersom att ja bara säger d som min polare sa... men ja kom ändå att tänka på att när du kopplar olika saker som e orginal så sätter du ju en svartkabel på en annan och då går väl den nån stans. antar att den går någon stans och att d e där min polare menar att centraljorden sitter..