Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Jag har ett, har haft det monterat i 15 minuter, och har det nu i klädkammaren (dvs min "källare") igen...
Det sitter mellan bärarmas infästning. Men i mitt fall så låg nedre motorfästet emot, och det blev klart jobbiga resonansljud när motorn låg och slog mot fjäderbensstaget vid tomgång... så staget åkte av igen...
Men det "vanliga" fjäderbensstaget är iaf på plats...
drag gör ruskg skilnad,nedre stag går ju framför motorn emellan bärarmsinfästningarna,där finns f*n inget motorfäste där inte.
enok,jag kan inte ha mitt på så jag sålde det,kunde inte ta ner oljefiltret från motorn då
/Daniel www.igelhammar.tk
------------------------------------------------------
ni som röstade på Göran eller alliansen,dra åt H-vete!
r6-07 supersport på bana.309:a med diesel sexa och nästan 18 "" fälgar.lt35 till hojen,3l tdi att pendla med
så du har ett motorfäste som sitter under kylet och till framkanten på motorn då???
r6-07 supersport på bana.309:a med diesel sexa och nästan 18 "" fälgar.lt35 till hojen,3l tdi att pendla med
så du har ett motorfäste som sitter under kylet och till framkanten på motorn då???
ehhh, nej - inte mig veterligen...
Men om jag tänker rätt nu, så bakom oljetrågets placering, till höger, så sitter ett motorfäste. Och det är även där i trakten som nedre staget sätts.
Åtminstone var det där KM Tuning placerade det, och det var även motorfästet de hävdade låg emot. Och att bussningen för motorfästet var ganska slut...
okej,men då har du mototfästet på samma ställe som jag hade för mig då.
det var inte så att de satte staget bak ock fram och att det skulle gå framför motorn egentligen då.grejorna passar så oxå men tar i motorfäste och krängaren vid sänkning
Vi har ett liggande som ska på.. men det ligger väldigt nära kontakten i bakkandetn på ojletåget (tempgivaren) så jag flyttade tempgivaren till framkanten i stället.
Men vi har aldrig kört med det. Det låter som om det borde på till nästa race då.
okej,men då har du mototfästet på samma ställe som jag hade för mig då. det var inte så att de satte staget bak ock fram och att det skulle gå framför motorn egentligen då.grejorna passar så oxå men tar i motorfäste och krängaren vid sänkning
Tack Daniel!
Jag ska ta och kolla lite noggrannare nästa gång jag hissar upp bilen, och se om det går att sätta staget på ett litet mer korrekt sätt... Kändes inte helt korrekt som KM ville sätta dit det, då det knappt gick att få grejerna på plats alls utan att rucka på motorns fäste samtidigt...