Fylla igen dekalplatserna på 205 gti.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Söderlund

Fylla igen dekalplatserna på 205 gti.

Post by Söderlund »

hur ska man fylla igen dom platserna. värmer man så börjar väl plåten bukta mot alla håll och kanter? någon som har nåt tips? spackel håller väl inte för det spricker väl förmodligen?
You know that your ride is rapid when it needs a fuckin parachute
Daniel E

Post by Daniel E »

Fungerar det inte med Grön plastic padding först, sen avsluta med ett finare spackel. dra i några skruvar rakt in i plåten som armerar, och håller spacklet på plats. annars svetsa nån plåtbit över hålen, slipa till det med rondell, och spackla. har ej gjort det själv, men något av alternativen borde funka.
Söderlund

Post by Söderlund »

det är det att svetsa fast plåt i chassit kanske får chassit att börja buckla sig eller går det att göra så?
jurkko

Post by jurkko »

Söderlund wrote:det är det att svetsa fast plåt i chassit kanske får chassit att börja buckla sig eller går det att göra så?

Om du ska svetsa, vilket jag tycker att du ska göra, så tänk på att det är värmen som gör att plåten slår sig! Sveta inte på samma ställe hela tiden och se till så att du kan ta på "punkten", utan att du bränner dig, innan du svetsar nästa punkt. Har också funderat på att ta bort slasten och jag kommer att svetsa. Kommer inte att helsvetsa plåten, utan punta den med ca. 0,5 cm mellanrum. Efter svetsningen spacklar jag med glasfiberspackel först sedan avslutar jag med PP 100.
Lycka till!
/Tim
.::GO SPEEDRACER GO::.
"Vinterhinken" 205 GTI
Per Larsson

Re: Fylla igen dekalplatserna på 205 gti.

Post by Per Larsson »

Söderlund wrote:hur ska man fylla igen dom platserna. värmer man så börjar väl plåten bukta mot alla håll och kanter? någon som har nåt tips? spackel håller väl inte för det spricker väl förmodligen?

Svetsa=Svårt att göra utan att plåten buktar åt alla håll å kanter.

Spackla=Lätt och smidigt. Det är ju bara några mm djupt så det är ingen risk att spacklet spricker om man gör det ordentligt.

Det är skitsvårt att svetsa igen ett hål på en stor plan plåtyra utan att plåten buktar sig. Man måste i princip kyla plåten samtidigt som man svetsar.
mera grus
307 sport -05
Söderlund

Post by Söderlund »

eee okej. hmm får prova spackla. men det blir ändå ganska tjockt lager.
om man ska fixa hålena som blir när man tar bort "dubbarna" till plastlistena på sidorna hur bör man göra då?
Post Reply