ojämn bromsverkan bak 205 gti??????
-
pata
ojämn bromsverkan bak 205 gti??????
jaha då har sbp sagt sitt. fick nedslag på ojämn bromsverkan bak. 1,6 resp 0,7.nån som har nått tips på vad felet kan vara? såg i gamla besiktningsprotokoll att bilen haft problem med det tidigare. kan det vara fel på en av regulatorerna bak? isf vilken av dom. kan tillägga att jag hade 1,5 på båda fram. bilen är en 205 gti -90
- danielr112
-
pata
-
pata
var in på peugeot-verkstad idag och dom trodde som jag att det är fel på regulatorn. bromsar jag lite hårdare på asfalt låser sig hjulet rätt lätt. såg i gamla besiktningsprotokoll att bilen haft problem med det tidigare. fram hade jag ju 1,5 på båda så bak lär väl inte ligga högre än 0,8 - 1,0 eller e jag ute och cyklar helt? det beror väl lite på hur hårt han trampade på bromsen också?
pata wrote:ingen?
jag hade 0.8 1.2 på min bytte bägge bromsreducerarna fick 0.5 0.5 på bakhjulen på min 205 gti, dom 2 små reducerarna kostade 1150:- på Peugeot....... inte billigt men tyvärr så är det det enda som hjälper...
Handbromsen räcker med att den kan hålla bilen i nerförbacke....
Tänk på när du byttar dom att dom sitter rätt så hårt fast...
nytt object 205 gti -90 "sålde den igen........
405 MI 16 (ngn körde in i den och bilen exploderade)
"I didn't fight my way to the top of the food chain just to become a vegetarian!"
405 MI 16 (ngn körde in i den och bilen exploderade)
"I didn't fight my way to the top of the food chain just to become a vegetarian!"
-
Pata