Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Nu har jag fått hem mina ny skivor o belägg. Brembo Max bromsskivor och Ferodo DS Performance bromsbelägg. Hoppas att det visar sig vara en schyst kombination. Var jävligt nära att sätta bilen i en rondell efter Igels ÖHK p.g.a. kassa bromsar i lördags.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
PelleW wrote:Köpte på Micro. Beläggen kostade 1000 kr (för båda framhjulen).
ok, kasnke ska beställa.... kör med brembo max idag och streetstuff belägg och bak har jag ferodo ds och de biter på satans bra...
bakhjulen vill gärna låsa innan framhjulen får för sig att göra detsamma.
Skivorna ser ännu bättre ut efter dom har blivit lite lagom inkörda Hade sånna på min gamla opel o jäklar va dom bettade! Körde med mekonomens textar belägg då oxå..
PelleW wrote:Köpte på Micro. Beläggen kostade 1000 kr (för båda framhjulen).
ok, kasnke ska beställa.... kör med brembo max idag och streetstuff belägg och bak har jag ferodo ds och de biter på satans bra... bakhjulen vill gärna låsa innan framhjulen får för sig att göra detsamma.
Ja då kanske det är dax att byta. Å andra sidan är din bil väldans lätt bak va?
Jesper: 265mm
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!