Hur snabbt ska Mi16 gå på 2:an? (var:prestanda)
-
Krizmo1
Hur snabbt ska Mi16 gå på 2:an? (var:prestanda)
ja har precis köpt en 405 mi16. men ja tror ej den går som den ska. nån som vet hu mkt den ska göra på 2an?? min gör cirka 90-95. sen så tycker ja den borde dra ifrån en orginal vovlo 740gle (131hk) men vi ligger exakt lika:P vore tacksam för alla svar
Ett svar kan jag ge direkt utan att ha någon praktisk erfarenhet av dessa bilar - Den SKA gå snabbare än Volvon... 0-100 tiden är väl t ex högst 9 sekunder om jag minns rätt, det är nog knappast 740:ins ...
Kan nog också nästintill garantera att den ska gå bättre än så på tvåan ja.. förhoppnigsvis kommer det någon snart som verkligen VET...
- nu med Turbo
då kan ja ochså ge ett svar här..en 740GLE ligger gämsides med en mi16..den går förvånansvärt bra..har den inte mer häst än va då skrev? ja tror det!
Medlem 397 när det sist betalades!
●306Gti6
*Regler & Lagar är sånt som skrivs för idioter. Vi andra lever efter sunt förnuft*
...
EUGEOT freedom on wheel:...
●306Gti6
*Regler & Lagar är sånt som skrivs för idioter. Vi andra lever efter sunt förnuft*
...
växla 3an runt 90-95, med höjt varvstopp till 7500 klarar jag precis 100,
Jo 740 GLE går bra, bättre vrid än Mi16 så de går nog jämt beroende på förarna också givetvis.
Jo 740 GLE går bra, bättre vrid än Mi16 så de går nog jämt beroende på förarna också givetvis.
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
min gör nog precis knappt under 100 innan varvatalsregulatorn slår ifrån
en org mi16 ska göra 0-100 på 8,5...
en org mi16 ska göra 0-100 på 8,5...
Vit Mi16-91 med 17" Challenger och helskinn!
http://www.dreamstream.se
http://www.dreamstream.se
hmm.. är de verkligen 8.5 0-100 på mi16, tror de är mer runt 9..
har 8.64 som bäst med min och den är chippad, öppet filter, större spjällhus samt att den klarar 100 på 2an pga högre varvstopp.
har 8.64 som bäst med min och den är chippad, öppet filter, större spjällhus samt att den klarar 100 på 2an pga högre varvstopp.
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
lumpan wrote:nope,, de e glt
740 GLT 16V ska det va,det finns vanliga 116hkr som har ett glt paket.
Glt 16v gjordes bara mellan 88-91 tror jag.
f*n va jag kunde mycket om Volvo
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03
Kör man inte ifrån en 740 med en Mi16 är det fel på bilen. Hur fort den går på vilken växel är helt oväsentligt. Det finns ingen 740 som i originalskick kör ifrån en Mi16. Nej, inte ens 182-hästars turbon, men den är nog jämn.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe *TheDagger* Hellman wrote:Kör man inte ifrån en 740 med en Mi16 är det fel på bilen. Hur fort den går på vilken växel är helt oväsentligt. Det finns ingen 740 som i originalskick kör ifrån en Mi16. Nej, inte ens 182-hästars turbon, men den är nog jämn.
Håller med,det e ju faktiskt mot en sossecontainer =ladugårdsvägg
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03
Guest
Re: Hur snabbt ska Mi16 gå på 2:an? (var:prestanda)
Krizmo1 wrote:ja har precis köpt en 405 mi16. men ja tror ej den går som den ska. nån som vet hu mkt den ska göra på 2an?? min gör cirka 90-95. sen så tycker ja den borde dra ifrån en orginal vovlo 740gle (131hk) men vi ligger exakt lika:P vore tacksam för alla svar
om du inte drar ifrån en volvo 740glt så kan du inte växsla eller så e bilen ernomt seg..