DLS Vs Infinity ?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
laddarn

DLS Vs Infinity ?

Post by laddarn »

Tänkte uppgradera mitt framsystem i Puggen till en så billig peng som möjligt :)

Det SKA vara ett par 5,25 koaxialer, eftersom jag inte har ork/viljan att greja med ett kitsystem, och då det dessutom ska vara billigt, hellre närmare 500 än 1000 kr... Jag har tittat på lite olika ställen/märken, men kommit fram till att det som gäller för mina behov (klart ljud, lättdrivet, men ändå rätt kraftfullt), verkar finns på www.nardik.se i form av antingen DLS 225 högalarna, eller Infinity Reference 5002i högtalarna.. men vilka av dessa jag ska köpa kan jag inte bestämma mig för riktigt... Kan nämna att det är REA på 5002i, så de kostar bara någon 50-lapp mer än DLS... kanske känns som 5002i då är det självklara valet, men jag är inte övertygad..

Jag har hört att DLS är alltid bra grejer, och att de högtalarna skulle defintivit uppfylla mina behov.. Å andra sidan kan Infinity i terion vara ännu bättre, men att de brukar ha en tendens till lite ibland väl höga priser på sina produkter fårn början... Dessutom kan de tydligen vara lite väl känsliga för en dålig installation, och det är väl där som en del av kruxet ligger... Jag köper mesta något av dessa högtalarpar för att få en så billig, snabb, och enkel uppgradering av ljudet som möjligt. Detta innebär att jag kommer driva dem med min stereo, och använda rätt dåliga originalkablar troligen.. Dessutom kanske det inte kommer bli 100% tätt runt högtalarna heller, så är då verkligen 5002i det självklara valet, bara för att det kan vara bättre högtalare ?

All info mottages tacksammt, kan även nämna att jag är ute efter ett så lättlyssnat men ändå kraftfullt ljud som möjligt, vill inte ha en skrikig diskant eller metalliskt mellanregister.. bas behövs det däremot inte sådär jättemkt av, då jag kör mina slutstegsdrivna 6X9:or bak i mestadels det ändamålet... Dock måste högtalarna kunna spela högt, i och med att de kommer sitta i en cabb... Visst kommer man mest höra på musiken under rena transportsträckor, med cabben uppfälld, men man vill ju kunna spela på så det hörs med cabben nedfälld också...
- nu med Turbo
Tbone

Post by Tbone »

Snacka med dem på nårdik, de är alltid bra att ha och göra med och hjälper gärna till
laddarn

Post by laddarn »

.. det är nog sant det, jag skickade nyss iväg ett mail 8)
- nu med Turbo
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Jag håller med där. Nårdik är snabba med bra svar, och nej, de rekommenderar inte bara det dyraste alternativet. :)
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Luuk

Post by Luuk »

PelleW wrote:Jag håller med där. Nårdik är snabba med bra svar, och nej, de rekommenderar inte bara det dyraste alternativet. :)

precis... nardik är grymma och kan sina grejer dom är inte som typ MDS"ööö de här är dyrt men jäävligt bra (inte)" du snackade om en bas oxå? Jag tror att det igentligen kvittar vilka högtalare du köper... kommer inte höra nån skillnad... i och med att dom sitter på huvudenheten.... ska du ha kraftfullt ljud så är du så illa tvungen att skaffa slutsteg.. så illa är det... du kan köpa dom fetaste 5.25:orna du kan hitta men de kommer fortfarande låta likadant som de billigare i och med att dom får samma effekt...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Tbone

Post by Tbone »

PelleW wrote:Jag håller med där. Nårdik är snabba med bra svar, och nej, de rekommenderar inte bara det dyraste alternativet. :)

Sant! För att vara säljare är de väldigt opartiska och jag skulle bli förvånad om du inte blir nöjd med det de rekomenderar
laddarn

Post by laddarn »

Jodå, fick ett mail inom några timmar efter att jag mailat dem och förklarat saken, och det första de gör är att be om ursäkt för dröjsmålet ;) ...

..Det blev Infinity högtalarna ändå, beställning lagd för 20 minuter sedan... tror inte jag kommer bli missnöjd 8)
- nu med Turbo
Tbone

Post by Tbone »

Kanon!! :D Beställt slutsteg också eller?
spraycane

Post by spraycane »

Tbone wrote:Kanon!! :D Beställt slutsteg också eller?

han har nämt att han ska köra på stereons orginalingångar
Peugeot 206 Xsi 1.6 - BlackMetal
weNonE - TaCrew
Luuk

Post by Luuk »

spraycane wrote:

Hehe lugnt bara snart kommer det en tråd "Hjälp mig hitta ett bra slutseg till mina infiny högtalare" :wink:
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
laddarn

Post by laddarn »

^ ... vi får väl se :wink:
- nu med Turbo
Tbone

Post by Tbone »

Luuk wrote:
spraycane wrote:

Hehe lugnt bara snart kommer det en tråd "Hjälp mig hitta ett bra slutseg till mina infiny högtalare" :wink:

Hehe, precis vad jag tänkte :wink:
Post Reply