406 cupè
- Rickard Ingvarsson
Re: 406 cupè
Mr x wrote:är det någon somvet hur väghållningen blir om man sänker 40mm runt om?? finns d chip?
Har inga egna erfarenheter av just den bilen, men bilar i allmänhet får ju avsevärt mycket bättre väghållning av en sänking...
Så jag tror att det skulle göra mycket...
Säkert nån annan som vet precis i detalj va det gör.
VinRöd 405 Mi16 Lemans -95
Svart 405 Mi16 -90 <-- Ett mine blott.*SÅLD*
Subaru Léone Cupé Turbo -87 4x4<-- Drömmvinterbil! *Skrotad*
Mattröd Kadett -88 <--- Tråkigaste vinterbilen någonsin
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=172
Svart 405 Mi16 -90 <-- Ett mine blott.*SÅLD*
Subaru Léone Cupé Turbo -87 4x4<-- Drömmvinterbil! *Skrotad*
Mattröd Kadett -88 <--- Tråkigaste vinterbilen någonsin
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=172
-
Stenis
- Super Senior
Oj...en missad "fråga Stenis-tråd"!!
Kan iofs. inte uttala mig om Cupan UTAN sänk eftersom min var sänkt redan vid leverans.
Dock testade jag en orginal innan och tycker att min är KLART tajtare i kurvorna. Har satt lite bra tider i konbanor tycker jag om man kollar till motståndet.
Kan ju bero på föraren åxå iofs.
men den sitter enl. min mening klistrad på vägen om man betänker att det sitter en tung V6:a i nosen.
Köper du sedan styvare framvagnsbussningar och grövre krängare bak har du ett lågprofilstrykjärn i dina händer...
Dessutom som grädde på moset får du ett klart snyggare stuk på bilen, men 40 är på gränsen då hjulhusen är "längre" än "högre" och med mina dryga 30 mm sänk blev det jämnt runt om.
Summa summarum: SÄNK förbövelen om du inte vill ha en direktionsbil med bekvämt gung.
Kan iofs. inte uttala mig om Cupan UTAN sänk eftersom min var sänkt redan vid leverans.
Dock testade jag en orginal innan och tycker att min är KLART tajtare i kurvorna. Har satt lite bra tider i konbanor tycker jag om man kollar till motståndet.
Köper du sedan styvare framvagnsbussningar och grövre krängare bak har du ett lågprofilstrykjärn i dina händer...
Dessutom som grädde på moset får du ett klart snyggare stuk på bilen, men 40 är på gränsen då hjulhusen är "längre" än "högre" och med mina dryga 30 mm sänk blev det jämnt runt om.
Summa summarum: SÄNK förbövelen om du inte vill ha en direktionsbil med bekvämt gung.
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Grumpy Old Fart!!