stereofråga 206

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Conza

stereofråga 206

Post by Conza »

i min 206:a sitter den en Blaupunkt stereo med kassett (vafan man nu ska med kassett till... ), rattjoystick & clarion växlare i bagaget..

jag skulle vilja byta ut stereon med kassettdelen mot en som tar MP3-skivor.. men samtidigt behålla funktionen med rattjoysticken, displayen samt växlaren... nån som har nått bra förslag på vart man skall vända sig... ? vill ju sen även ha möjlighet å trycka in ett par 6-9:or å ett steg där bak....
.:: 406 2,2 Sport ::.
Peugeot Sport Club | medlem #549
Marcus Sundström

Post by Marcus Sundström »

hmm, tror inte att det finns några display lösa MP3-spelare.
Rattjoysticken går och modifiera in i vilken stereo som helst.
CD-växlare brukar behöva vara samma märke samt samma år +-ca 1år.
<b>Peugeot 406 3.0 V6 aut. -00</b>

<b>TILL SALU!!!</b>
<b>130-140000:-</b>
Conza

Post by Conza »

det jag menade med displayen är ju den som finns inbyggd i 206:an, med yttertemp, klocka, datum osv... den visar ju även radiostation, volym, vilken skiva i växlaren samt vilket spår på skivan... vill ju gärna ha kvar funktionen i den... e du med.. ? kanske jag som inte förstod ditt svar iofs.... :)
Fredrik Persson

Post by Fredrik Persson »

går ej tyvärr. köp mp3 växlare blir nog enklast , fast då får du behålla den grymma blåpunkten.
406 V6
X-Ray

Post by X-Ray »

Fråga dom på peugeot! dom vet ju vad som passar och om du kan använda alla funktioner. Bara en tanke :roll:
nevyn

Post by nevyn »

Displayen kan du nog inte få att funka, fjärren går att få igång med Pioneers modeller med IP-bus, dock behövs en adapter, Alpines enheter ska också fungera med nån pryl, några andra enheter har jag inte sett fungera ihop med den fjärren.
Marcus Sundström

Rattjoysticken går att använda till alla stereos som har joystick ingång. ett jävla jobb att passa ihop kablarna bara..

<b>TILL SALU!!!</b>
Conza

Post by Conza »

X-Ray wrote:Fråga dom på peugeot! dom vet ju vad som passar och om du kan använda alla funktioner. Bara en tanke :roll:

Har gjort detta, och killen jag pratade med sa att de inte pysslade med stereos, utan hänvisade mig till nån radiohandlare.... skall in på BRL å nåra till å kolla läget, men i väntan på att jag har vägarna förbi så tänkte jag att jag ställer frågan i detta eminenta forum :)

EDIT: Tack för svaren.. :)
Elmer

Post by Elmer »

Funktionerna som temp mm mm har du alltid kvar men sedan att få upp vilket spår mm kan vara lite knivigt!
Men någon ska väll vara den första!!

Lycka till!

/Martin
"there is no gravity, it´s just the earth that sucks"
nevyn

Post by nevyn »

Marcus, ge mig ett exempel på en sån enhet tack! Jag har ju inte försökt själv utan litat på de besked jag fått. Och det vet man ju hur bra det brukar bli, en del påstår bestämt att det inte finns en enda enhet som funkar till 206an fjärr. Det vore ju bättre att säga, "jag vet inte"
Prylgalen

Post by Prylgalen »

Det finns så du kan styra med rattfjärren till SONY/KENWOOD/PIONEER .. displaystyrning e svårare att lösa .. finns till renault men inte till peugeot .. Men å andra sidan så e ju displayerna på dom nya apparaterna lite roligare än originaldisplayen..
Prylgalen

Post by Prylgalen »

Ändrar mig enormt snabbt!!! SONYS apparater går även att få upp displayen med ..
Finns å köpa adapter på BRL..
nevyn

Post by nevyn »

Nice...
Marcus Sundström

nevyn wrote:Marcus, ge mig ett exempel på en sån enhet tack! Jag har ju inte försökt själv utan litat på de besked jag fått. Och det vet man ju hur bra det brukar bli, en del påstår bestämt att det inte finns en enda enhet som funkar till 206an fjärr. Det vore ju bättre att säga, "jag vet inte"

Asså...det kanske inte finns orginal till alla stereos, men om du har en stereo med joystick så klipper du bara kablarna på den och kopplar in till rattjoysticken.

Finns det adapter till displayen? vart kopplar man i den isf? hur mycket kostar den?

<b>TILL SALU!!!</b>
Conza

Post by Conza »

det här ser ju mycket nice ut... :) får åka förbi BRL i morron innan jag åker till jobbet tror jag.... :) tackar så mycket för info, allihopa... :)
Conza

Post by Conza »

Prylgalen wrote:Ändrar mig enormt snabbt!!! SONYS apparater går även att få upp displayen med ..
Finns å köpa adapter på BRL..

vet du om det är ALLA sonys apparater, eller bara vissa... ?
pimpdaddy

Post by pimpdaddy »

Post Reply