Elhiss och högtalar problem

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Sebbe

Elhiss och högtalar problem

Post by Sebbe »

Hej! Jag har en Peugeot 306gti och verkar ha fått samma problem som fler av er här har, nämligen att fönsterhissen och högtalaren i vänster dörr lägger av, nu undrar jag om nån kan vara så snäll och förklara för mig hur man byter den där kabelkontakten som går till dörrn, eller om man behöver lämna in den för att få det gjort.

Mvh Sebbe
Calle b

Re: Elhiss och högtalar problem

Post by Calle b »

Sebbe wrote:Hej! Jag har en Peugeot 306gti och verkar ha fått samma problem som fler av er här har, nämligen att fönsterhissen och högtalaren i vänster dörr lägger av, nu undrar jag om nån kan vara så snäll och förklara för mig hur man byter den där kabelkontakten som går till dörrn, eller om man behöver lämna in den för att få det gjort.

Mvh Sebbe

Tänkte precis skapa ett inlägg i samma ämne. I min är det fönsterhissarna som spökar, samt speglarna!
Hur fixar man detta enklast??
306 roland garros
BX Millesime
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Det blir till att byta kontaktstycke i ut till dörren, kablarna går av precis där dom går i i kontakten = går inte att skarva :cry: .

http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=1801&highlight=d%F6rr+306
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Sebbe

Post by Sebbe »

tackar för svaret, men det är alltså möjligt att byta delen själv? vore kanon, för jag har ingen vidare lust att lämna bort bilen då dem inte är så snabba på peugeot här eftersom det är nyöppnat så dem har mycket att göra. Vore jätte schysst om du kunde skicka ett pm, där du beskriver lite kort hur man går till väga. om du har tid.

Sebbe
Calle b

Post by Calle b »

Skulle oxo uppskatta en sån beskrivning. Kanske nåt för mektips, då det verkar vara vanligt förekommande! :shock:
306 roland garros
BX Millesime
Post Reply