Äntligen nya fälgar

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
oxe

Äntligen nya fälgar

Post by oxe »

Så slog man äntligen till på en ny uppsättning fälgar till 307:an. Valet föll efter ett halvårs letande till slut på 17" OZ-Racing Superturismo GT. Jäkligt snygga och stilrena racingfälgar som sitter som ett smäck på puggen.

Nu börjar FAS1 i stylandet faktiskt kännas färdigt, solfilmen sattes på idag, nya fälgar/däck, ny stereo samt xenonljus.

Nu är frågan om någon vet om det går att byta ut den silvriga delen av inredningen till svart? Alternativt kanske man kan slita ut den och måla den mattsvart? Är så trött på silver, plus att det blir märken bara man tittar på den.

Mvh
david
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Bilder?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
oxe

Post by oxe »

Bilder kommer imorron, batteriet var slut i kameran...
Kristian

Post by Kristian »

Vad är det för profil på däcken och är den sänkt ngt?
hade själv en 307 förut med OZ 17" fälgar och den hade väl en 15 cm mellan hjul och hjulhus innan jag gjorde något åt det :shock:
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
oxe

Post by oxe »

Jo, sänkning behövs... kör på 215/45/17 nu, med Kumho KU31 däck.

Däck används bilen mest till att köra fram å tillbaka till stallet samt dra hästsläp med, så det är opraktiskt med för låg bil. Något man däremot märkte var att hjulhusen är ju gigantiska på den här bilen...
Post Reply