Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Tänkte det kunde vara intressant att veta om det fanns fler här som använder / kommer använda sina Peugeot´er i motorsport syft.
Själv håller jag och min "partner" på att ta våran licens (rally) och precis köpt bilen vi ska köra med. en 205 gti (inspirerade av grupp B)
Har precis fått bilen att gå! så nu väntar vi bara på premiären 13aug och "snapphanerallyt"
Dock blir det original bil detta året för att bygga grupp H bil under vintern
Några av dom som tävlar med sina puggar är "Fyndbörsen-gänget", Pär Hansson, Leif Blyberg, Reinhold Daubner, Reine Eriksson osv..(205or)
Arne Lindgren och hans team som kör långlopp med sin 205a "Lionne"..
En kille som heter Kal som kör rally med en vit 306..
Bylund wrote:Kul att det finns mer än chrom fälgar och öppna luftfilter här på forumet
vad är det för fel på nylonstrumpor?
Jag får återkomma i vinter när det är dags för grupp H bygge.. nu är det debutant race som gäller för min del
MvH \\Bylund
Hittade denna gamla tråd och blev lite nyfiken... hur gick det med grupp H bygget? Blev det klart? Hur har det gått på tävlingarna osv....
Har själv precis börjad tävla med Pegga i rally, åkt andra bilar tidigare.
Kul att byta lite ord och erfarenheter med andra Pegga rejsare, båda på asfalt och grus...
Aha, där ser man. Kanske man kan konsultera dig då när man får något problem i framtiden, du verkar ha bra koll på Peggorna. =)
Har ju knappt hunnit skruva något på denna bil än, bara går som en klocka.