406C Brembobromsar

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Olof

406C Brembobromsar

Post by Olof »

Är det någon som vet vilken "modell" i Brembos sortiment dessa är?
Jocke W

Post by Jocke W »

Snacka med PEAN sweden..dom har koll..
205 S16, Som kommer ut ur garaget sommarn 2004 ;)
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

De liknar de som PEAN har iaf, men vet inte om det är exakt likadana. Brembo har ju också sport-kit med ungefär likadana ok. Det som skiljer kan vara fästöronen.

Kuriosa: Porsches 4-kolvare på 944, 968, 928 m.fl. ser oxå i stort sett identiska ut.

Jag kan inte få fram Brembos artikelnummer på oken, men Pugs kan jag fixa, är det intressant?

Om du är ute efter belägg till 406C-bromsarna och pratar med PEAN, kan jag rekommendera att du köper Performance Friction PFC97 för 2640 + frakt i stället för GreenStuff för halva priset om du tänkt köra lite hårt med den. Tror att PFC faktiskt blir billigare i längden och de funkar bättre oxå. Men om man har en lätt bil med rätt ordentligt dimensionerade bromsar så klarar man sig nog bra med originalbeläggen á ca 700 också.
EN 14497
Olof

Post by Olof »

Det är ju som så att jag hade tänkt att slippa göra en egen adapter så man kanske kunde använda den som PEAN har och ev modifiera den.
Till att börja med så blir orgbelägg och orgskivor, slitsade, tror inte det behövs värre men jag har faktiskt kikat på PF innan och dom verkar vara bra grejjer. Har skickat ett mejl till PEAN så får vi se hur det blir.
Post Reply