Jag funderar på att göra något kul på en av mina gamla skrotbilar, nämligen kapa taket och svetsa igen dörrarna, såkallad kirunacab.
Dock funderar jag vad det är för regler som gäller, är det någon här som vet vad för krav som krävs för att få den igenom besiktningen?
Måste man svetsa nå balkar och grejer oxå eller räcker det med att svetsa igen dörrarna? Jag var in på www.sfro.com men jag kunde inte hitta nån info om vilka krav det fanns, så om någon kan något eller vet nån bra sida så får ni gärna dela med er av lite information...
Kirunacab...
mm oki, det enda som stod på sfro`s hemsida ang kirunacab var
"Kirunacab-4 bilder på en Ford konverterad till cab. m. igensvetsade dörrar."(dock fanns det inga bilder)
Så jag antar att det ska gå att regbesikta dem som cab.
Dock stod det inge mer ang vad det var för krav men nog måste dom väll mena att man kan få en igenom bes. (tycker jag)
"Kirunacab-4 bilder på en Ford konverterad till cab. m. igensvetsade dörrar."(dock fanns det inga bilder)
Så jag antar att det ska gå att regbesikta dem som cab.
Dock stod det inge mer ang vad det var för krav men nog måste dom väll mena att man kan få en igenom bes. (tycker jag)
Jo jag tänkte jag skulle ringa till både dom och SBP och se vad dom säger.
----Uppdaterat----
Nu har jag pratat med SBP om enligt dom var det upp till varje enskild besktningsman att bestämma om bilen var vridstyv nog. i övrigt fanns det inga speciella regler förutom att bilen oxå skulle vart bes hos sfro. Ganska så fritt alltså verkar det som.
Så jag har ringt till en besman på sfro oxå men han hade inte tid så jag skulle återkomma till honom senare under dagen.
----Uppdaterat----
Nu har jag pratat med SBP om enligt dom var det upp till varje enskild besktningsman att bestämma om bilen var vridstyv nog. i övrigt fanns det inga speciella regler förutom att bilen oxå skulle vart bes hos sfro. Ganska så fritt alltså verkar det som.
Så jag har ringt till en besman på sfro oxå men han hade inte tid så jag skulle återkomma till honom senare under dagen.