När allt som krånglat till slut verkat ordna upp sig så dyker ju sjävlklart ett nytt problem upp.
När jag skulle lufta oken/bromsarna bak på bilen så går ju såklart luftningsnippeln på högeroket av. Så till min fråga.. är det bara att skaffa ett nytt OK eller går det att lämna in det till nån och de borrar ur det, gängar om det och sätter i en ny nippel??
/ Erik
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
Jag vet inte om det finns folk som är duktiga på att rädda såna här missöden men jag kan säga att gör det inte själv. Om du försöker själv så använd absolut inte en "svinpitt" då de gärna går av vilket gör att det inte ens går att borra ur.. *Lesson learned*
Mozzarella wrote:Jag vet inte om det finns folk som är duktiga på att rädda såna här missöden men jag kan säga att gör det inte själv. Om du försöker själv så använd absolut inte en "svinpitt" då de gärna går av vilket gör att det inte ens går att borra ur.. *Lesson learned*
jag har inte tänkt å ge mig på det själv.. då gär väl allt ännu mer åt H-vete. Och vill helst inte lägga pengar på ett nytt OK nu
Medlem nr 1074
f*n, härligt å höra.. Ska jag ta reda på nån som kan göra det. Kan kanske få tag på en som gör det gratis annars är jag beredd att lägga några hundralappar på det. Skulle säkert kunna göra det själv men vill inte ställa till med nå jävulskap
Medlem nr 1074
Ja brukar värma me svets på nipeln sen e d bara att dunka i en torx bits i lämplig storlek och skruva ur. Brukar vara smidigt men risken finns om man värmer för mycket att gummitätningarna i oket brinnerupp.
Projekt billjud 2006
205 GTI -90 CS #129
Medlems Nr. #1111
whale wrote:Ja brukar värma me svets på nipeln sen e d bara att dunka i en torx bits i lämplig storlek och skruva ur. Brukar vara smidigt men risken finns om man värmer för mycket att gummitätningarna i oket brinnerupp.
har ingen svets annars hade det ju varit bra
Medlem nr 1074
whale wrote:Ja brukar värma me svets på nipeln sen e d bara att dunka i en torx bits i lämplig storlek och skruva ur. Brukar vara smidigt men risken finns om man värmer för mycket att gummitätningarna i oket brinnerupp.
Torxbits är skitbra, du behöver inte värma ens.
Var noga med att inte bända på spärrskaftet (eller vad du nu använder) utan slå lite lätt på det eller "jucka" på't