Xbox i bil (ytterligare en, ville inte hijacka den andra)

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Pär O

Xbox i bil (ytterligare en, ville inte hijacka den andra)

Post by Pär O »

Vet att det finns en tråd om detta men tyckte det var lika bra att göra en ny..

Ska börja med projektarbete nu i 3:an och tänkte fixa in en xbox i bilen. Inte hundra på hur jag ska fixa ihop allt bara.
Men det första som ska göras:

1. Bygga en "ställning" av något material i bagaget åt baslåda/steg/xbox
2. Sätta en 7- eller 8" skärm antingen i mittkonsolen där fram eller i bagaget, beror lite på hur det går..

Tänkte skaffa en/två trådlösa (eller vad de nu kallas) kontroller men är lite osäker på hur långt signalen räcker från "dosan" i xboxen.. Någon som vet?
Vad är det mer man behöver för att allting ska fungera? Kopplar man in xboxen till batteriet eller man löser strömmen på något annat sätt? En http://www.chipsworld.co.uk/detProd.asp ... tCode=9996 borde väl vara det lättaste?

Kanske rentav finns någon hemsida som har bilder/förklaringar på hur man ska göra?
Larzone

Post by Larzone »

Ta gärna min tråd :D Nä men en sådan vore ju toppen, skulle me vilja ha en sådan då, fast kanske e samma som dom har på jula och då blire
nog billigare att köpa en därifrån. Enda frågan jag har kvar är hur många watt drar ett xbox? Kör hårt!
-----------------------------------------------------
I´ll take you on anywhere...... GTI power......
206 GTI Orange tangerine
Pär O

Post by Pär O »

Jag har inte direkt kollat upp hur mycket de drar men på psxcare.com så skrev de att om man skulle ha en 12V -> 220V konverter skulle den ligga på runt 3-400W...

Och jo, går ju säkert med någon annan sak från jula eller liknande men å andra sidan så är ju Joytech Xbox In-Car Power Adapter gjord för just xboxen.. 739:- såg jag att den kostade på itservice.se

Enda problemet nu är att jag inte vet vad som kommer hända med min 405:a :( Var nämligen med i en krock igår och är tveksam på att försäkringsbolaget kommer vilja betala kostnaden för att reparera.. Hela högersidan upprepad och framskärmen är inbucklad + att spoilern är helt lös :cry:
Blir det nog till att köpa en ny bil istället..
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

kika i tråden" dvd i bilen" , jag tipsar där.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Post Reply