Batteri-hjälp 205

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
FatBoySchlim

Batteri-hjälp 205

Post by FatBoySchlim »

Vilken storlek är det på 205:ans batteri? Tänkte köpa ett nytt och fräscht.

Frågan är alltså vilket batteri jag ska fråga efter när jag ska handla.
Race with Grace
M.Forsén

Re: Batteri-hjälp 205

Post by M.Forsén »

FatBoySchlim wrote:Vilken storlek är det på 205:ans batteri? Tänkte köpa ett nytt och fräscht.

Frågan är alltså vilket batteri jag ska fråga efter när jag ska handla.

Biltema Artickel Nr.80-555302 =398:- 55Ah.
Mått 19 cm hög 17,4 cm bred 24,2 cm längd
Puggen

Post by Puggen »

Fel fel fel. INTE Biltema batteri. Håller precis över 2års garantitiden (har dumt nog köpt batteri två gånger på Biltema med samma resultat). Köp ett riktigt batteri istället det blir mycket billigare.
607-VIK

Post by 607-VIK »

stor nog att ha liten bil wrote:Fel fel fel. INTE Biltema batteri. Håller precis över 2års garantitiden (har dumt nog köpt batteri två gånger på Biltema med samma resultat). Köp ett riktigt batteri istället det blir mycket billigare.

Jag har då haft tur med mina biltema batterier
Du har säkert nåt knas med laddningen på din bil då

Eller så har du haft otur med att det har varit nåt fel på batteriet men knappast 2st, så då tror jag mer på att batteriet inte hålt sig fulladdat och då tar batterierna stryk. Spelar ingen roll om du har ett Global batteri eller biltema :D
Bil:
*Peugeot 607 3.0V6 2001
jåbärt

Post by jåbärt »

Är det inte biltema som tar gamla batterier, fyller på lite grann och säljer som nya?
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.

PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
FatBoySchlim

Post by FatBoySchlim »

Köpte ett 54Ah på Harald Nyborg för 379kr.

Hoppas det håller längre än till nästa höst :D
Race with Grace
Puggen

Post by Puggen »

Konstigt om det skulle vara något fel med bilen/generatorn.

Köpte ett VARTA batteri på Shell (efter två dåliga batterier från Biltema)och det har funkat i över tre (3) år. VET därmed att Biltemas batterier är rent skräp. Ok batteriet på Shell kostade runt 900:- men det funkar alltid och säkert mer än dubbelt så länge som Biltemas=billigare i längden. Men köp det du vill. Du kör säkert med Biltemas lågprisolja ända till din första motot skär också.

I längden lönar sig ALLTID kvaltiet. Därför köper jag alltid märkesvaror numer,(vis av erfarenhet)
fuzz

Post by fuzz »

har haft biltema batterier i flera bilar. och har alldrig haft problem.
Längsta vi har haft är 6År innan bilen såldes. Har även varit med om varta som går sönder efter ett år.
M.Forsén

Post by M.Forsén »

Köpte mitt på Biltema hösten 2000 fungear fortfarande utan problem.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Biltemas kanske håller varierande kvalitet?
Jag har dålig erfarenhet av Biltemabatterier med, skulle aldrig köpa oh sätta det i en bil jag ska behålla ett tag.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Mozzarella »

stor nog att ha liten bil wrote:Konstigt om det skulle vara något fel med bilen/generatorn.

Köpte ett VARTA batteri på Shell (efter två dåliga batterier från Biltema)och det har funkat i över tre (3) år. VET därmed att Biltemas batterier är rent skräp. Ok batteriet på Shell kostade runt 900:- men det funkar alltid och säkert mer än dubbelt så länge som Biltemas=billigare i längden. Men köp det du vill. Du kör säkert med Biltemas lågprisolja ända till din första motot skär också.

I längden lönar sig ALLTID kvaltiet. Därför köper jag alltid märkesvaror numer,(vis av erfarenhet)

Jag har haft bra och dåliga erfarenheter med Biltema batterier, dock så tror jag det kan ha berott på dåligt underhåll för det batteriet som blivit klent. Det batteriet har suttit i en bil som körts sällan och batteriet laddat ur sig osv. Å andra sidan köpte jag ett nytt Yuasa batteri till 306an och det räckte inte ens 2år, fastän att bilen körs i princip varje dag. Nu sitter det ett Biltema batteri i som jag hade över, vilket dessutom har mindre laddning (Ah) än rekomenderat. Det har inte krånglat. Biltema semi-syntetolja har jag kört den på de sista 9000 milen av 32000 och den har inte skurit ihop ännu. Jag byter filter och olja varje 1000 mil.
Citroen Jumpy -98
FatBoySchlim

Post by FatBoySchlim »

stor nog att ha liten bil wrote:Konstigt om det skulle vara något fel med bilen/generatorn.

Det där kändes som ett direkt påhopp.

Köpte iaf nytt batteri, bilen är fortfarande helt död och jag har kollat säkringarna, nån som vet vad det kan bero på? Startmotorn tuggar alltså inte ens utan den är knäpptyst. Jag ser att hastighetsmätaren går upp för att sedan snabbt falla ner precis när jag vrider om nyckel.
Race with Grace
Post Reply