fläktmotor 605

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
bengan_f

fläktmotor 605

Post by bengan_f »

jag kan ju fortsätta med mina problem ,,min kupefläkt slutade funka,, ibland startade den o gick hyfsat, nu är den död .kolen är hel ,går det att mäta sej fram vad som e paj?diodbryggan monterade jag bort nu ,,går dom att köpa o vad kostar dom o vart finns dom
bengan_f

605

Post by bengan_f »

ingen som vet hur man mäter upp det? :shock: :(
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Går att köpa lösa diodbryggor/fläktmotstånd Artnr: 6441 78. Är ett ganska vanligt fel.
Kan dock inte priset i huvet.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
bengan_f

605

Post by bengan_f »

på peugeot original?lr var köper man dom
Flygarn

Re: fläktmotor 605

Post by Flygarn »

bengan_f wrote:jag kan ju fortsätta med mina problem ,,min kupefläkt slutade funka,, ibland startade den o gick hyfsat, nu är den död .kolen är hel ,går det att mäta sej fram vad som e paj?diodbryggan monterade jag bort nu ,,går dom att köpa o vad kostar dom o vart finns dom

Jag har samma problem själv med min 605:a. Jag upptäckte att om jag spänningsatte fläktmotorn på plussidan så hoppade allt igång, nästa som det skulle. Det verkar som det lägsta jag kunde få den att snurra på var läge3 (eller 2). Däremot så fungerade alla andra lägen. Jag har inte lokaliserat problemt ännu, men jag tippar att det finns något styrdon någonstans bland alla härvor. Jag antar att du har klimatanläggning och inte bara mekanisk reglering.

Mvh Tomas.
Post Reply