mtempsch wrote:Skall försöka fixa bilder i morgon!
Blev övermorgon och inte med någon bra kamera, men principen skall väl
kunna förstås...
Har ingen riktig hostingmöjlighet just nu, men så länge burken håller sig på benen så att IP't hänger kvar så funkar det.
Om jag minns rätt så är det 14.5 cm fram till slutet av falsen/plåten - mått medföljde kittet.
Övre fästet måste slipas ned en del för att ge plats för kolven.
Vinkeln gjorde jag av 60mm (om jag minns rätt) vinkeljärn (vanliga från bygghandeln) som skars ned och modifierades med vinkelslip. Man behöver ta bort lite extra för att ge plats för huvudet.
Kanske lättare att se på följande skiss.
Borde kanske haft något bredare vinkelärn att utgå från, för att få ordentliga hål för att montera fästet, men det funkar bra såhär med.
På passagerarsidan är det tight, men går precis, mot gummitätningen till luftintaget. Borrar man längre ut mot 'utsidan' av bilen så får man problem med plåten i motorrummet (som ansluter verikwlt under falsen). Någon mm eller 2 hade man kanske kunnat fixa genom att slipa till muttern som sitter undertill och bara dragit från ovansidan.
Se upp med hur ni hanterar kolvstängerna, minsta skada i ytskitet och rosten kommer efter ett tag. Dessa är knappt två år gamla nu och antingen nyter jag ut dem till våren, eller så lite finslip och ett tunnt lager klarlack... Kanske även fräser lite snyggare fästen i aluminium i vinter.