hur ska man koppla startmotorn, har slarvat bort mina anteckningar...
vet att det är en kabel från generatorn och en från batteriet, till solenoiden. sen är det en kabel till boxen va? och sen är det en kabel mellan solenoiden och startmotorn. men hur ska de sitta?
sen måste jag ha tag på kopplingsschema för tomgångsventilen. har en kontakt med 3 stift, men det sitter 4 stift på ventilen.
106 startmotor
är inte helt säker nu men om jag inte mins fel så kan du bara kopla den på ett sätt. vill seja om det är o´rginal kablarna med sån bricka på. det är sklynad på brikorna.
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
Tack för svaren, men tyvärr hjälper det inte. Ingenting är inkopplat just nu, inget batteri, ingen ecu...
Kabelskorna är visserligen av 3 olika sorter, men anslutningarna är likadana, enda markeringen är vid ena anslutningen nåt som liknar en stjärna.
Enligt kopplingsschemat går det en kabel från generatorn till solenoiden och en kabel från batteriets pluspol, dessa båda kablar går till samma anslutning på solenoiden (Logiskt antar jag). Sedan finns det en styrning, den har jag koll på vart den ska. Men frågan är hur man ser vilken anslutning som generatorn och batteriet ska kopplas på och vilken anslutning startmotorn skall kopplas på. Eller spelar det kanske inte någon roll. Jag tror visserligen att jag har fått det rätt ändå.
Å andra sidan kan man ju vänta tills allt är uppkopplat och mäta då.
Alla sladdar och slangar på den här bilen har varit på och meckats med. Räknade till typ 5 skarvar på bensinslangarna.
Kabelskorna är visserligen av 3 olika sorter, men anslutningarna är likadana, enda markeringen är vid ena anslutningen nåt som liknar en stjärna.
Enligt kopplingsschemat går det en kabel från generatorn till solenoiden och en kabel från batteriets pluspol, dessa båda kablar går till samma anslutning på solenoiden (Logiskt antar jag). Sedan finns det en styrning, den har jag koll på vart den ska. Men frågan är hur man ser vilken anslutning som generatorn och batteriet ska kopplas på och vilken anslutning startmotorn skall kopplas på. Eller spelar det kanske inte någon roll. Jag tror visserligen att jag har fått det rätt ändå.
Å andra sidan kan man ju vänta tills allt är uppkopplat och mäta då.
Alla sladdar och slangar på den här bilen har varit på och meckats med. Räknade till typ 5 skarvar på bensinslangarna.
just nu har jag inte min bil som jag kan kolla men min tips är hör med amar han har en 106 han med och han är JÄKLIG duktig på 106 *tycker jag*
Bilar jag har haft.
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07