Vart drar man enklas igenom strömkabel från batteriet in i bilen?
Och har någon bytt den korkade "klämman" som sitter till en mer vanlig modell med bult igenom?
Sen skall jag byta diskanterna i instrumentpanelen. Såg dock att dom som satt där satt fast i plastgallret som var där.. diskanten gick ju o ta bprt men dessto svårare att göra hålet större... hur har ni andra löst placeringen av diskanten i instrumentpanelen? Byggt eget? Isåfall hur? Tips?
Kablar i 307an?
Det ser ut att vara ganska gott om plats under gallret till diskanterna. Diskanterna måste inte vara fastskruvade i gallret. Man kan t ex limma de mot något. Mina högtalare kommer om några dagar. Jag återkommer då och berättar hur det gick. Har du redan köpt högtalare? Vilket monteringsdjup har dina?
Har ej behövt byta batteriklämman men det bör inte vara problematiskt.
När det gäller kabelgenomföringen har jag ingen aning. Är själv nyfiken vart kabeln till kupevermaren är dragen. Ska titta nästa gång "jag" lyfter bilen. Kanske får du lite hjälp här:
http://www.407forum.nl/~peugeotdata/data/307.php
Sidan är på holländska men lite fattar man.
Har ej behövt byta batteriklämman men det bör inte vara problematiskt.
När det gäller kabelgenomföringen har jag ingen aning. Är själv nyfiken vart kabeln till kupevermaren är dragen. Ska titta nästa gång "jag" lyfter bilen. Kanske får du lite hjälp här:
http://www.407forum.nl/~peugeotdata/data/307.php
Sidan är på holländska men lite fattar man.
Frågan är bara hur du skall kunna montera dina diskanter i det befintliga gallret då det inte finns något hål i det från början. Minns ej monteringsdjupet på mina men dom får plats det vet jag. Det jag har kvar är montering av diskanter samt genomföring av strömkabeln samt montering på batteriet. Gillar dock inte klämman som sitter där... hur 17 skall jag fästa utterligare en kabel där?
Hajade inte mycke på den sidan men hör av dej om du finner nått.
Funderar nästan på o låta BRL som skall montera larm i bilen dra plusskabeln o ansluta den när dom ändå e där o gräver o säkerligen har koll på vart man kan komma igenom. Plusskabeln ligger ju redan vid pedalerna
Ingen som har bilder eller tips på hur ni monterat slutstegen i bagagen på 307 kombi?
Hajade inte mycke på den sidan men hör av dej om du finner nått.
Funderar nästan på o låta BRL som skall montera larm i bilen dra plusskabeln o ansluta den när dom ändå e där o gräver o säkerligen har koll på vart man kan komma igenom. Plusskabeln ligger ju redan vid pedalerna
Ingen som har bilder eller tips på hur ni monterat slutstegen i bagagen på 307 kombi?