Vart köper man bränsleslangar?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
luri

Vart köper man bränsleslangar?

Post by luri »

Det går en gummislang på min mi16, som kommer underifrån och går upp i motorrumet, till ett filter tror jag, och från filtret går det en slang till spridarna. Dessa två slangas är kassa och måste bytas omgående. vart får man till ett bra pris tag på dessa slangar?

mvh
The KG

Post by The KG »

På biltema, mekonomen, meca eller micro.
KG Wahlström #779

Volvo V40 2,0T Blackline II

MPTS
danielr112

Re: Vart köper man bränsleslangar?

Post by danielr112 »

luri wrote:Det går en gummislang på min mi16, som kommer underifrån och går upp i motorrumet, till ett filter tror jag, och från filtret går det en slang till spridarna. Dessa två slangas är kassa och måste bytas omgående. vart får man till ett bra pris tag på dessa slangar?

mvh

äringet filter.. är en bränsletrycksutjämnare..

så sätt inte dit ett litet plastfilter där som jag såg en annan göra.. det filtret var nära å sprängas :wink:
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Dennis.S

Re: Vart köper man bränsleslangar?

Post by Dennis.S »

daromer wrote:
luri wrote:Det går en gummislang på min mi16, som kommer underifrån och går upp i motorrumet, till ett filter tror jag, och från filtret går det en slang till spridarna. Dessa två slangas är kassa och måste bytas omgående. vart får man till ett bra pris tag på dessa slangar?

mvh

äringet filter.. är en bränsletrycksutjämnare..

så sätt inte dit ett litet plastfilter där som jag såg en annan göra.. det filtret var nära å sprängas :wink:

haha :D

Btw. Bränsleslangar säljer de ju på de flesta mackar också eller vilken verkstad som helst för den delen.
- Mitsubishi Lancer Evolution IV RS -97
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91

http://www.garaget.org/DennisS
peugeot örnie

Post by peugeot örnie »

köp dom INTE på biltema lr mekonomen. jag köpte mina där pga att dom jag hade var spruckna.. men för det första så säljer biltema bara 1 meters och du beöhver ca1,5 halv meter där dom går ner under bilen.. sen så torkar dom ut efter bara 2 månader och mekonomen har exakt samma märke/kvalitet som biltema dock köper man metervis där. så jag rekomenderar ej dessa testa något annat ställe!!
Drivar en 405 Mi16 -89 röd, har många planer för den bilen...
danielr112

Post by danielr112 »

peugeot örnie wrote:köp dom INTE på biltema lr mekonomen. jag köpte mina där pga att dom jag hade var spruckna.. men för det första så säljer biltema bara 1 meters och du beöhver ca1,5 halv meter där dom går ner under bilen.. sen så torkar dom ut efter bara 2 månader och mekonomen har exakt samma märke/kvalitet som biltema dock köper man metervis där. så jag rekomenderar ej dessa testa något annat ställe!!

rättelse: biltema säljer nu 5meters också, och de nya de har ska visst funka har ja hört
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Ett hett tips är att byta ut så mycket av slangen du kan till plaströr, så du har så korta gummislangar som möjligt.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
danielr112

Post by danielr112 »

TheDagger wrote:Ett hett tips är att byta ut så mycket av slangen du kan till plaströr, så du har så korta gummislangar som möjligt.

har dratt 6mm plaströr hela vägen till tanken. så slipper man att skiten rostar och de långa gummislangarna
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

daromer wrote:
TheDagger wrote:Ett hett tips är att byta ut så mycket av slangen du kan till plaströr, så du har så korta gummislangar som möjligt.

har dratt 6mm plaströr hela vägen till tanken. så slipper man att skiten rostar och de långa gummislangarna

Faktiskt det jag gjorde, började läcka pga rost. Drog nya plaströr ända upp till motorn, kostade hela 20.-
Slangen sista decimetern var dyrare än rören :?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Amar

Post by Amar »

jag körde på clas ohlsons slangar för båtbruk, då är det lite mera anpassade efter väta o salt o skit osv.. har inte torkat ut än på polarens ford o han bytte säkert för 3-4 år sen..

annars köpte jag också bra slang hos lokala pug-handlaren som sålde per meter också. funkade skitbra.

biltemas hade jag dock också problem med att det torkade ut och sprack lätt om man böjde på den lite för tvärt. men trots det så var det ändå bättre med en sån ny slang än originalslangarna som alla var spruckna och uttorkade på 309an.
Post Reply