Ingen bromsverkan???

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
zx-evert

Ingen bromsverkan???

Post by zx-evert »

Jag hade ett problem med min 405 Mi16 -90. för ett tag sedan. Bromsvätskan försvann helt och pedalen gick bara i botten och brömsvätskan rann ut ut behållaren. Så jag tänkte att det måste va huvudbromcylindern så jag bytte den men så kom det tillbaka en vecka efter med samma symtom. Finns det något annat som kan va fel om än cylindern? värt att tillägg aär att det är svårt att lufta höger bak. Man kan helle rinte se någon pöl under bilen om det är något rör som är hål i eller något liknande. Är det någon som kan ha en aning om vad det kan vara??
Det är lätt att va smart och spela dum men det är svårt att va dum o spela smart
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Försvinner bromsvätskan måste det ju vara läckage nånstans, den kan ju inte gå upp i rök ;)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Kolla alla skarvar på rören också. Måste inte bli pöl bara för att det läcker, tänk på att om det läcker så kan det ändå vara tätt när bilen inte används, när du kör och bromsar så kan det läcka p.ga. det ökade trycket.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Sammy

Post by Sammy »

det är garanterat nån slang nånstans som läcker, jag drog en rödljus häromveckan med en gammal merca, samma symptom, kolla samtliga slagar
9-3 AERO Maptun Steg 2
zx-evert

Post by zx-evert »

men kan det ha någonting med avlastningsventilen som sitter vid bakaxeln att göra? brukar det va ett vanligt fel? får kolla alla slangar men det kanske inte är så lätt överallt
Det är lätt att va smart och spela dum men det är svårt att va dum o spela smart
Post Reply