Bromsoksfärg
Bromsoksfärg
hur lång tid tar det för den att torka?
beror ju på vilken färg man använder sig av men tänker mest på den här som kallas "Bromsokfärg".
beror ju på vilken färg man använder sig av men tänker mest på den här som kallas "Bromsokfärg".
Lånar tråden:
Hur gjorde du skruvade du loss bromsoken eller sprayade du dom på plats?
dino wrote:Jag målade mina bromsok idag med biltemas motorlack.Den tål värme upp till 150 C och lemnar en fin emajlerade ytan.Sprejade på tre gånger med mellanrum på 5min.Efter 15 min.var det helt tort.Är helt nöjd med resultetet.![]()
witty wrote:hmm 150 grader? räcker det? eller det beror väl på vad man ska använda bilen till, men en hård bandag måste väl fixa värre temperaturer?
Vad använder ni andra för färg på era ok?
har med biltema och hårda inbromsingar och färgen står kvar
Därimot vill ni ha prestanda lack kolla på street performance dom säläjer kitt och rätt biliga.
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
udo wrote:Lånar tråden:dino wrote:Jag målade mina bromsok idag med biltemas motorlack.Den tål värme upp till 150 C och lemnar en fin emajlerade ytan.Sprejade på tre gånger med mellanrum på 5min.Efter 15 min.var det helt tort.Är helt nöjd med resultetet.![]()
lättast är att to bort oken helt, måste lufta bromsarna sen men lika bra att göra det riktigt! Plockkade isär mina och blästrade dem, dock inte själva oken än.
9-3 AERO Maptun Steg 2
kör med ett tyskt märke, gaaah!! kommer inte på vad det heter, nåväv mh-styling säljer iaf.
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Mando wrote:witty wrote:hmm 150 grader? räcker det? eller det beror väl på vad man ska använda bilen till, men en hård bandag måste väl fixa värre temperaturer?
Vad använder ni andra för färg på era ok?
har med biltema och hårda inbromsingar och färgen står kvar
Därimot vill ni ha prestanda lack kolla på street performance dom säläjer kitt och rätt biliga.
Är väl ganska väl att den inte släpper vid några hårda inbromsningar
Men bromsarna blir liiite varmare vid bankörning
Jag hade hellre gått till en färgförsäljare eller något än gått till stylingfirmor för att pröjsa för svindyr lack i flashiga flaskor
Sammy wrote:lättast är att to bort oken helt, måste lufta bromsarna sen men lika bra att göra det riktigt! Plockkade isär mina och blästrade dem, dock inte själva oken än.
Knappast lättast, men snyggast resultat
Vad var det du blästrade, när du inte blästrade oken?
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

dino wrote:Biltemas bromsokfärg/motorlack är varken dyr(59 kr) eller packad i flashig flaska
olsén wrote:kör med ett tyskt märke, gaaah!! kommer inte på vad det heter, nåväv mh-styling säljer iaf.
Mando wrote:Därimot vill ni ha prestanda lack kolla på street performance dom säläjer kitt och rätt biliga.
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
någon som har provat www.hova.com dom har nämligen orange o det e det jag vill ha ju... men har inte vågat mig på dom än...