jag får ett vinande ljud när motorn är igång från mitt framsystem som är kopplat till ett 4-kanaligt steg. jag vet att det kan bero på att lågnivån ligger för nära strömkabeln, men inte i detta fallet.
hjäp mig, snälla
Anton Ewald medlemsnr. 462 205 GTI Monte Carlo -91
min bil! Opel Omega -88 med bakhjulsdrift som vinterbil
har inga problem med det. drog strömkabel i kabelstrumpa på vänster sida och dubbla lågnivåkablar på höger sida. Jordade i befintlig jordpunkt under sidokåpan i bagageutrymmet på vänster sida. använde endast 21mm2 strömkablar, men det fungerar bra.
skadar aldrig å prova bättre jord. Prova att ta en till kabel sätt den på Grounden på steget å ta en annan bult å se om det låter bättre det är det billigaste sättet om det nu e det så blire bättre å då ere bara byta jordpunkt å ev byta bult till en kraftigare å med mer lack/smuts fri yta. Om inte så kan du börja fundera på de andra alternativen som kostar pengar.
Lycka Till MVH /Oscar
hehe, det är klart man måste ha skärmade lågnivåkablar... drar man bara pluskabel från batteriet så blir det ju ganska kraftiga magnet/elektriska fält i bilen. skulle inte rekommendera att dra dem tillsammans med strömkabeln ändå.