Tjena . Undrar vart man kan sätta olika högtalare runt om i bilen? Det finns ett ställe på varje sida snet bakom baksätet uppe vi huvudet där det är ett original uttag så att säga .. är det bra att sätta där?
Mvh Dennis
Placering av högtalare? 205 gti
- Real_Performance
Jag må vara egoist men jag skulle ALDRIG sätta annat än bas bakom mig själv.
Eller folk tycker det är rätt att stå med ryggen mot scenen på koncerter osv? Ljud ska komma framifrån annars förstör det bara ljudbilden. Iaf så länge man spelar musik. Bygger man multimediasystem med dps osv för 40k+ kan jag väl acceptera att man har högtalare bakom med.
Vet inte hur det är i 205:an men annars föredrar jag alltid högtalare i instrumentbrädan.
Så som det är i 306:an suger det verkligen. Lägre ljudbild än originalplacering där borde vara omöjligt att få till.
Eller folk tycker det är rätt att stå med ryggen mot scenen på koncerter osv? Ljud ska komma framifrån annars förstör det bara ljudbilden. Iaf så länge man spelar musik. Bygger man multimediasystem med dps osv för 40k+ kan jag väl acceptera att man har högtalare bakom med.
Vet inte hur det är i 205:an men annars föredrar jag alltid högtalare i instrumentbrädan.
Så som det är i 306:an suger det verkligen. Lägre ljudbild än originalplacering där borde vara omöjligt att få till.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
Re: Placering av högtalare? 205 gti
Real_Performance wrote:Tjena . Undrar vart man kan sätta olika högtalare runt om i bilen? Det finns ett ställe på varje sida snet bakom baksätet uppe vi huvudet där det är ett original uttag så att säga .. är det bra att sätta där?
Mvh Dennis
ja såg en engelsk firma som gör ett par riktigt coola dörr paneler.Som du har på framdörrana.samma fack med brytaren för el hissen i.denna var längre med ett högtalar hål i i slutet..såg ball ut..
Medlem 397 när det sist betalades!
●306Gti6
*Regler & Lagar är sånt som skrivs för idioter. Vi andra lever efter sunt förnuft*
...:PEUGEOT freedom on wheel:...
●306Gti6
*Regler & Lagar är sånt som skrivs för idioter. Vi andra lever efter sunt förnuft*
No_speed_limit wrote:Real_Performance wrote:Tjena . Undrar vart man kan sätta olika högtalare runt om i bilen? Det finns ett ställe på varje sida snet bakom baksätet uppe vi huvudet där det är ett original uttag så att säga .. är det bra att sätta där?
Mvh Dennis
ja såg en engelsk firma som gör ett par riktigt coola dörr paneler.Som du har på framdörrana.samma fack med brytaren för el hissen i.denna var längre med ett högtalar hål i i slutet..såg ball ut..
De kostar fysatan också har jag för mig, minst 1500:- styck.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
Panzer wrote:No_speed_limit wrote:Real_Performance wrote:Tjena . Undrar vart man kan sätta olika högtalare runt om i bilen? Det finns ett ställe på varje sida snet bakom baksätet uppe vi huvudet där det är ett original uttag så att säga .. är det bra att sätta där?
Mvh Dennis
De kostar fysatan också har jag för mig, minst 1500:- styck.
2 384,32 SEK omräknat/st
●306Gti6
●306Gti6
vet folk som har gjutit om hela dörrsidor i glasfiber, matat in högtalare och sedan satt 2x 8" basar ner fötterna, mittkonsollen. blev riktigt bra ljud 
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
- Real_Performance
Real_Performance wrote:Okej . No_speed_limit vad hette sidan? verkar bra.. går juh att göra sådana själv men kan juh va bra att se hur det ser ut ..
Skickar den sen när ja kommer hem! kommer inte ihåg namnet på sidan.Men dårlig bild där har bättre på datorn! adda mig på msn så skickar ja över dem!
●306Gti6
●306Gti6