Kabeldragning i 106...
Kabeldragning i 106...
Hej.
Nu när stereon ska in i nya bilen så ska även kabelhärvan in.
Men jag hittar inget lämpligt ställe att dra in mina pluskablar från batteriet och in i bilen. Det är 2st 20mm2 kablar som ska dras.
Jag har hittat ett par hål men jag tänkte höra hur ni här på forumet har gjort innan jag river isär hela bilen.
mvh Magnus
Nu när stereon ska in i nya bilen så ska även kabelhärvan in.
Men jag hittar inget lämpligt ställe att dra in mina pluskablar från batteriet och in i bilen. Det är 2st 20mm2 kablar som ska dras.
Jag har hittat ett par hål men jag tänkte höra hur ni här på forumet har gjort innan jag river isär hela bilen.
mvh Magnus
106 Rallye S2.
- ShiloSharp
tjo! idag hitta ja de rätta hålet. de fick bli de som amar snacka så mycke om.
Kan ju berätta att jag idag har övat dikeskörning! det var regnhalt ute och jag va fartglad, och i kurvan så svängde inte bilen... Diket va nog 150cm djupt, som tur va kom ja inte hela vägen ner så fronten slog inte i! Men ena bakdäcket va i luften. VILKEN JÄKLA TUR JAG HAR!!!
Kan ju berätta att jag idag har övat dikeskörning! det var regnhalt ute och jag va fartglad, och i kurvan så svängde inte bilen... Diket va nog 150cm djupt, som tur va kom ja inte hela vägen ner så fronten slog inte i! Men ena bakdäcket va i luften. VILKEN JÄKLA TUR JAG HAR!!!
106 Rallye S2.
Swiften wrote:tjo! idag hitta ja de rätta hålet. de fick bli de som amar snacka så mycke om.
det har jag med övat fast inte idag och inte med min peugeot gjorde det med en seat haha
Kabeldragning på min gick igenom min torpedväggen killen som ägde bilen inan hade borrat ett stort hål där
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
Swiften wrote:Peter J wrote:Använd de som redan är dragna
Bra förslag men nej tack, ja kommer inte skarva någon kabel.
Kablarna som redan är dragna är desutom stifftade i "dörrövergången" så det är svårt att komma åt där. De blir nog att borra nya hål i dörren...
ta bort de gamla från dörröverföringen och använd stiften där...
ev borra igenom dörröverföringen där det finns lediga stift och dra sladden där... ta inte o borrasönder dörrarna. det är vad volvoraggare gör på 240isar.