Hur ta bort luftfilter intaget till 206GTi?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Hur ta bort luftfilter intaget till 206GTi?

Post by Alex »

Nån som vet hur man får loss luftintaget bakom dimljuset? Det verkar ju sitta som berget. Måste man montera ner fronten för att komma åt någon skruv eller klämma? Räcker det med att plocka bort lyktan, eller behöver man inte göra det?? Allt annat är loss så det är bara den biten man inte kan se som sitter fast. Jag kan känna fästet men får inte loss det :?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
DMNHNTR

Post by DMNHNTR »

Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar, men burken som org.luftfiltret sitter i (tar in luft där nere) var bara att rycka rakt uppåt på min -00
307 SW Griffe -04
"Blöjexpressen"
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Luftintaget tar bara en sväng förbi dimljuset för att fortsätta in framför (och lite snett ovanför) framdäcket.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

PelleW wrote:Luftintaget tar bara en sväng förbi dimljuset för att fortsätta in framför (och lite snett ovanför) framdäcket.

Ja precis, men där sitter det fast. Typ mellan lyktan och däcket. När jag känner på fästet känns det som nån typ av klämma, eller nåt.

Disciple wrote:Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar, men burken som org.luftfiltret sitter i (tar in luft där nere) var bara att rycka rakt uppåt på min -00

Burken och fästet är redan loss. Det är själva intaget som trilskas. Dvs det som är under luftfilterburken.
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Kevin_the_boy2006

Post by Kevin_the_boy2006 »

Om det är själva luftslangen du inte får bort så finns det som en liten klämma som du antingen trycker försiktigt upp eller ner och sedan trycker slangen mot högra däcket. Testa det. Förstod inte riktigt frågan,men hoppas att detta hjälper dig.

Mvh Kevin...
Peugeot 206Gti

Don´t drink and drive
Show No Mercy
Audi A6 Avant 1,8T 03=Såld
Saab 9-5 Vector Sportkombi 2,3T 04=Såld
Bmw 750IA 98=Såld
Peugeot 206 Gti 02 Är nu till salu.
Bmw X5 05
Audi Q7= Är så sugen på att beställa den.
Evo 6 06=Såld
Audi S4 06= Äntligen hemma.

Post by Cypress-h »

Finns ju även en liten lucka i skärmen som du kan fälla ner! Givetvis hjälpte inte det när jag försökte få bort min slang. Så det blev att dra fram sågen...
Peugeot 206 gti
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Pratade med en annan kille i butik idag som sa att han hade haft samma problem som jag och han hade fått montera ner hela fronten för att komma åt fästet (suck). Provade dock att bara plocka ur filterboxen och filterboxfästet och sedan bara vika in slangen bakom dimljuset. Låg ganska bra där tyckte jag, så jag satte fast den med buntband tills jag nån gång bestämmer mig för montera ner fronten. Nu finns det gott om plats för mitt nya GC dynatwist och det nya luftintaget i grillen. Tack för hjälpen alla! :D
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Post Reply