Blackrace 13maj -06

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Post Reply
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Blackrace 13maj -06

Post by Rash »

Idag vart jag, M@s, Benny, Jeppe och Fjelle (arbetskollega och vän) på Bananpiren för lite raktframåkatittande..

Mats körde en hel del också. Tyckte att det gick riktigt bra med tanke på förutsättningarna :thumbup:
Kallt och en MASSA grus på vägen.. Även om det inte fanns lika mycket på själva repan efter några körningar, så fanns det ju överallt annars. Däcken var ju fulla av grus när de ställde upp på startplattan..
Vinden gjorde det ju inte lättare heller då det bara blåste runt skiten :x

Tror att han körde en väldigt låg 10:a som bästa tid. 10.1? Eller var det 10.0? Han drog en och annan förhandsfavvo iallafall=)

Tack för sällskapet!
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Jesper Cronelid »

Du glömde Wearn & clabbe 8)
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Vad kör Mats för bil? (Orkar inte leta)

Jag var och körde 2ggr på gamla stället, gick 10,6 som bäst. Bättre går inte att köra en std 16v.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Jesper Cronelid »

m@s kör RC

Edit: Nästa gång ska jag ta med mig hjälm & handskar, så jag kan ge m@s en jävla match... .. :wink: 8)

Jag såg Mats äga en CTR :gogo:
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Jesper Cronelid wrote:Du glömde Wearn & clabbe 8)

:oops: Just ja, de hälsade ju på en kort stund också.. f*n, de snubbarna är överallt :P

När vi ändå är på G så kan jag ju berätta att jag även träffade en trevlig rejsian också. Maciej :D

Trodde även att jag såg Ingeborn (nick på forumet), gick fram till den guldige 306:an men inte var det han.. Du skulle ju komma ju.. Du ville ju snacka 306 trim.. Snackare :wink:
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
m@s

stort tack till hejarklacken!

Post by m@s »

tackar för en kul träff grabbar! ...d va skitskoj på piren i fredax! :D
...synd att jag va den enda puggen på banan men jag hade ju en stark hejarklack :wink: (bla Rush som grid girl! :lol: )

yup, som redan sagt så var tiderna så där, 10,07 som bäst å 10,9 som sämst tror jag. ...mestadels låga och medel 10:or.
förutsättningarna va inte heller på topp (fulltankad bil, gatdäck å massa grus på banan)
...men en del roliga race repor blev det! :twisted:

...vid 21:30 dök en snutbil upp å då dog allt :x ...säkert inte ngt aggressivt syfte men det fick en viss psykologisk effekt å majoriteten drog.

extra info för de nyfikna: bilen e en 206 RC, orörd i motorn förutom ett BMC F1 panelfilter (177-180 hk ?), däck Toyo proxes T1-S.
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Mando

Post by Mando »

var ju inte där men frågar nu varför kom polisen? skulle dom kolla eller vadå?
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
m@s

Post by m@s »

Mando wrote:var ju inte där men frågar nu varför kom polisen? skulle dom kolla eller vadå?

...ingen aning grabben, vid halv 10 så dök en snutbil upp å parkerade vid startområdet - 5 min senare insåg jag att d va endast ett fåtal bilar kvar. :evil: ...å alla stog parkerade!

...så att d va bara till å rulla hem (har då redan kört 15-16 repor å kände inte för å köra själv)

Hitta lite bilder på: http://bilder.stanikowski.se/Blackrace/index.html check it out! :wink: (supersjyst album! 8) )
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Fishy
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fishy »

Polisen brukar brukar upp på våra..förlåt, deras :roll: , race. dom dyker upp å kollar läge tlite då och då. Alla tillstånd finns i ordning för just sådana besök. Ingen fara på taket alltså... :)

Men vissa personer är alltid lite nojiga så fort dom ser nåt blåvitt.. :wink:
*Idrott luktar svett, sport luktar bensin*

205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00
Mando

Post by Mando »

mats en fråga den där typeR som du tävlade mot hur var den var den snabare än dig eller vadå?har fått höra litte histiroer där att du tog han och sen tog han dig. berätta litte om den bilen. :lol:
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
m@s

Post by m@s »

Mando wrote:mats en fråga den där typeR som du tävlade mot hur var den var den snabare än dig eller vadå?har fått höra litte histiroer där att du tog han och sen tog han dig. berätta litte om den bilen. :lol:

Type-R är roliga tävla mot då de är jämlika med RC'n vad det gäller vikt/effekt! :twisted: (blir lite mer upp till föraren då! :wink: )
...vi drog 2 repor med resultat 1-1, ingen hade kraft å köra om den andre, utan den som var snabbast i starten var först i mål oxå! :roll:

...skoj va d iaf!
www.almostracing.se

Mando

Post by Mando »

m@s wrote:
Mando wrote:mats en fråga den där typeR som du tävlade mot hur var den var den snabare än dig eller vadå?har fått höra litte histiroer där att du tog han och sen tog han dig. berätta litte om den bilen. :lol:

Type-R är roliga tävla mot då de är jämlika med RC'n vad det gäller vikt/effekt! :twisted: (blir lite mer upp till föraren då! :wink: )
...vi drog 2 repor med resultat 1-1, ingen hade kraft å köra om den andre, utan den som var snabbast i starten var först i mål oxå! :roll:

...skoj va d iaf!

Precis det jag sa till dom. Det är äna så att jag tjäner han med typeR och han är rätt kaxig :lol:
Bilar jag har haft.

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
jåbärt

Post by jåbärt »

Mando wrote:
m@s wrote:

...skoj va d iaf!

Precis det jag sa till dom. Det är äna så att jag tjäner han med typeR och han är rätt kaxig :lol:

Finns det en Typer-förare som inte är kaxig? :roll:
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.

PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
Armin

Post by Armin »

alltid lika kul att åka ifrån hondor.. då deras förare tror att honda är det snabbaste som finns..
Armin Avdic # 1333
Mitt ex: 205 Mi16 Turbo
Toyota Supra MKIV TT -93 582Whp
m@s

Post by m@s »

Mmmm, i detta fall får han va lite kaxig! :wink:
Hondan gick som bäst den kvällen på 9,888 å ja lyckades inte bättre än 10,072 , finns ingen ursäkt - han var snabbare! :oops:

...nya utmaningar väntar å ja e revanschsugen! :twisted:

...fortare än 9,9 ska jag bara köra i år! :shock:
www.almostracing.se

Post Reply