Har en 205 Cti -88 med 1,6 liters motorn. Har tändning och tänder med startgas. Går dock inte att starta på "normalt sätt". Ska kolla att bränslet kommer fram men misstänker starkt bränslepump alt. reläet. Men jag undrar var detta relä ska sitta på denna bil. Det ska finnas olika placeringar efter vad jag hört, och läst.
Tacksam för all hjälp/Aerandir
Var sitter relät för bränslepumpen på en 205 Cti -88?
hoppas jag inte strular till det för dig men på 89-gti sitter ett gult bakom databox i handskfack. har ett svagt minne av att det kan vara så att det sitter ett slags multirelä på jetronic nånstans bakom handskfacket. om jag inte missminner mig helt är det sladd 76 du ska leta efter men kan ta fel där.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
Ja, lite mystiskt. Har startat och kört den ett antal ggr nu utan problem. Det enda logiska jag kan komma på är att det är dålig kontakt mellan själva reläet och anslutningsplinten. Jag har tagit isär reläet och jag kan inte se att det skulle vara något fel. Dessutom har bilen vid ca 2 tillfällen/år varit omöjlig och starta, men efter någon halvtimmes felsökande har bilen hoppat igång direkt. Men jag misstänkte då att det var något slags spänningsfall=dålig gnista. Hittar dock inget fel eller dåliga anslutningar? Annars är bilen en liten pärla, dock bara sommarkörd sedan 5 år tillbaka. Har alltid gått igenom besiktningen utan anmärkningar och har gått över 21" mil varav sista 7" med oss med endast ett generatorbyte (och ventiltätningar iofs)
Hälsningar Kent
Hälsningar Kent