Mätarna "hoppar" efter avstängning av bil.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Dante

Mätarna "hoppar" efter avstängning av bil.

Post by Dante »

Hej,

Bilen hade stått stilla i garaget fredagkväll tills söndagkväll och när jag kom hem söndagkväll vid ca 7tiden så startade jag bilen för att parkera om den. När jag parkerat bilen efter 1-2min och slog av tändningen och drog ut nyckeln så hoppade oljetempsmätaren upp och ner i snabb takt i ca 4-6sekunder för att sedan sluta, mellan nolläge och första 90graders sträcket. Ett tickande ljud hördes i takt med hoppen. Varv och Hastighets-mätarna hoppade också dock inte lika "högt" upp på mätartavlorna.

Testade att starta och stänga bilen ett antal gånger, ovanstående hände vid alla tillfällen.

Vad i hela friden är detta? Hilfe! :?
206 GTi -01 - Såld

Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
SNILLET
Crew
Crew

Re: Mätarna "hoppar" efter avstängning av bil.

Post by SNILLET »

Dante wrote:Hej,

Bilen hade stått stilla i garaget fredagkväll tills söndagkväll och när jag kom hem söndagkväll vid ca 7tiden så startade jag bilen för att parkera om den. När jag parkerat bilen efter 1-2min och slog av tändningen och drog ut nyckeln så hoppade oljetempsmätaren upp och ner i snabb takt i ca 4-6sekunder för att sedan sluta, mellan nolläge och första 90graders sträcket. Ett tickande ljud hördes i takt med hoppen. Varv och Hastighets-mätarna hoppade också dock inte lika "högt" upp på mätartavlorna.

Testade att starta och stänga bilen ett antal gånger, ovanstående hände vid alla tillfällen.

Vad i hela friden är detta? Hilfe! :?

Det är garanterat ett spänningsstabilisator fel fenomen av någon sort...nån konding som laddar ur sig å fnurrar till det efter du stängt av.

Inte gjort så innan ?
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Dante

Post by Dante »

Jo det har hänt 1 eller 2 gånger förut. Dock var problemet borta imorse när jag körde till och från jobbet. Skit skumt...
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
bengan borås

Post by bengan borås »

Dante wrote:Jo det har hänt 1 eller 2 gånger förut. Dock var problemet borta imorse när jag körde till och från jobbet. Skit skumt...

Hade samma problem på mc:n,visade sig vara spänningsstabilisatorn,den gav 18v ut i systemet
Dante

Post by Dante »

bengan borås wrote:
Dante wrote:Jo det har hänt 1 eller 2 gånger förut. Dock var problemet borta imorse när jag körde till och från jobbet. Skit skumt...

Hade samma problem på mc:n,visade sig vara spänningsstabilisatorn,den gav 18v ut i systemet

Hur löste du det? Bytade ut den eller?
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
bengan borås

Post by bengan borås »

Dante wrote:
bengan borås wrote:

Hur löste du det? Bytade ut den eller?

Bytte den,och problemet var löst.
Post Reply