Värmesänkning

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
3fiddyZee

Värmesänkning

Post by 3fiddyZee »

Tänkte bara kolla lite vad ni på forumet anser om att värmesänka sina fjädrar. Eftersom jag är student har jag inte riktigt råd med H&R fjädrar. Någon som gjort detta och är det helt åt H-vete dumt att göra?
Jag menar, att värmesänka min 206 fram är ju billigare än bara fjädrarna, och sen måste man hjulinställa.
- Team Müsseldorf Racing -

Nissan Fairlady Z33 350z
Nissan 180zx -88
Peugeot 205 GTi -87 - Såld
Volvo 240 GLT - Såld
206 XS - GT Edition - Såld
Nicklas

Post by Nicklas »

Du tappar väl spänsten i fjädrarna... inge bra...
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Daniel J

Post by Daniel J »

Varför kapar du inte dom bara?
205 GTI-89
Medlem Nr 715

äntligen besiktad
Marcus

Post by Marcus »

inget jag skulle rekomendera heller. Bättre att behålla orginal än att hålla på så.
Men har du råd men en 206:a så tror jag du har råd med sänkfjädrar för några hundringar också
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
3fiddyZee

Post by 3fiddyZee »

du hade f*n rätt marcus! så nu har jag beställt fjädrarna.

Nissan Fairlady Z33 350z
Nissan 180zx -88
Volvo 240 GLT - Såld
Daniel J

Post by Daniel J »

billigast är att kapa originalfjädrarna och sen köpa nya ifall man vill åka original. Dom brukar hålla rätt länge eftersom det alltid är stötdämparen som ger sig först. Så ska man köpa sänkfjädrar så kan man köpa dämpare på en gång
205 GTI-89
Medlem Nr 715

äntligen besiktad
Garvis

Post by Garvis »