Sökes: någon som rensarr katt

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Amar

Sökes: någon som rensarr katt

Post by Amar »

söker någon i sthl som kan undvara lite tid åt att rensa upp min katt,

tänkte skära hål på ovansidan av katten o tömma den, sedan svetsa ihop hålet..

hör gärna av er om någon kan göra det, det skulle vara jävligt schysst.
lite slant kan nog ordnas också om det skulle behövas..
Nicklas

Post by Nicklas »

du behöver inte såga isär den för att rensa den... Räcker med att skicka in några hylsor och skaka som f*n tills det går sönder saker i den... Ska som f*n vill säga... :twisted: blir inga fula såg/svetsmärken...
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Amar

Post by Amar »

fast jag får inte loss skiten., får inte loss mellandämpen från katten... blir det enda alternativt att såga då?

nu så skramlar min katt som satan...
JannoL

jag kapa lite...

Post by JannoL »

Jag vet inte hur det ser ut på din 205? men jag har en 605:a å när jag ville ha loss min katt så märkte jag att rörbiten som e svetsad i katt å fastsatt med 'vad de nu heter' i grenröret hade väldigt rostiga bultar så jag kapa av precis i framkant på katten, sen rensa jag den genom att kapa ett hål på ovansidan å sen svetsa jag dit samma bit som jag hade kapat bort, sen slipa jag lite och det märks inte nånstans om man inte tar loss den å synar den med falkögon.

Hur jag satte fast det igen ? Jo jag svetsa två flänsar, en på röret å en på katten varav jag gänga färdigt den ena så jag bara tryckte dit bultar sen å skruva fast, varför ? jo fär att enkelt byta till vilken katt jag vill vid ett senare tillfälle, tänkte sätta nån med metallisk kärna sen för jag har inte tänkt åka med rensad längre än tills jag har råd att köpa en katt, vill helst inte riskera böter för miljöbrott ? visst, chansen kanske är liten men med min vanliga tur så ... :D

Hoppas nån fatta nåt !
Saab 900T -81 (Skrotas snart)
Saab 9000 T16 -89
Amar

Post by Amar »

jo jag fattar hur det skall gå till, tog sönder min abulktar också fast jag kom på nya...

problemet är att jag inte har någon tillgång till en svets, annars hade jag kunnat göra det hela själv.
Post Reply