MDS. Kvalitet eller inte?
wille wrote:Kratzer wrote:vad är mds? något man kan äta?
mmm jag tror det...du kan väl testa?
www.mds.se ----- företag som säljer högtalare som bara spelar högt inte bra ljud.....
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk wrote:wille wrote:Kratzer wrote:vad är mds? något man kan äta?
www.mds.se ----- företag som säljer högtalare som bara spelar högt inte bra ljud.....
Precis. mds är för volvoraggare. Tyvärr säljer deras reklam högtalare till andra stackare med.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
beta wrote:Luuk wrote:wille wrote:Kratzer wrote:vad är mds? något man kan äta?
Precis. mds är för volvoraggare. Tyvärr säljer deras reklam högtalare till andra stackare med.
tror att effekt specen säljer oxå....
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk wrote:beta wrote:Luuk wrote:wille wrote:Kratzer wrote:vad är mds? något man kan äta?
tror att effekt specen säljer oxå....
Helt klart. Folk vet inte att 20watt på ett dls-steg är typ 200w på ett mds-steg.
Men men, det finns 5,25"or som spelar bra långt ner men de flyttar inte så mycket luft som man ofta behöver i en bil. I ett hemmakit behöver man inte större högtalare än 6,5":are eller, man vill inte ha större så länge man inte har ett rum på 40m2+ då 6,5:or i 90% av fallen spelar bättre än större dito. Har även sett subbar med enbart 4st 5,25" element just för att mindre element spelar bättre men det behövs fler för att flytta mycket luft och i en bil är det som sagt ganska viktigt då vägbuller osv ska överröstas.
Jag hade rekomenderat ett rejält framsystem istället, det är de viktigaste högtalarna du har i bilen oavsett vad volvofolk med 12" mds-basar säger.
Ett rejält framsystem är A och O.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
hade i mina tidiga dagar två stycken MDS 12" basar som jag tyckte spelade bra med mitt mds 1000W steg... sedan blev de grejerna (som tur var) stulna så jag var tvungen (
) att köpoa nytt... det blev då en JL audio 10" bas istället som spelades på liknande steg och den spelade lika bra som de andra två 12" orna... där lärde jag mig en sak... satsar nu på RF punch serien istället.. hoppas jag skall bli nöjd.
mds är bra att börja prova att koppla med... får man det att låta bra med mds blir maj väldigt nöjd senare när man köper bättre grejor...
inte så dyrt med mds..inte så mycket pengar som går spillo (allt är relativt)
mds är bra att börja prova att koppla med... får man det att låta bra med mds blir maj väldigt nöjd senare när man köper bättre grejor...
inte så dyrt med mds..inte så mycket pengar som går spillo (allt är relativt)
vik wrote:Tycker inte man ska döma ut mds. Köper man det billigaste dom har är det klart det inte är så bra kanske, men deras dyrare segement är det ju inget fel på.
Tror inte någon stiger ut ur en mds-demo-bil missnöjd med ljudet
MDS monter går man bara till för att titta på de luder som distraherar än från dom sunkiga produkterna.
Kan inte säga annat än att dom e duktiga på marknadsföring!
Jag tycker MDSsågningen börjar bli rätt tröttsam, alla deras högtalare matchar kvalité med pris. Billigt=Skit Dyrt=Svinbra. Deras sortiment går från det absolut billigaste till riktigt dyrt. I senaste Hifi&Musik var högtalare från deras nya Rainbowsortiment bäst i test i klassen upp till 3000:- Denna sågning som har pågått i flera år beror troligtvis enbart på fördomar och inget annat. Men det är klart, jämnför man en av deras högtalare för 400:- mot vilken annan som helst som kostar 2000:- så är det ju klart att det låter skit...
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Alex . wrote:Jag tycker MDSsågningen börjar bli rätt tröttsam, alla deras högtalare matchar kvalité med pris. Billigt=Skit Dyrt=Svinbra. Deras sortiment går från det absolut billigaste till riktigt dyrt. I senaste Hifi&Musik var högtalare från deras nya Rainbowsortiment bäst i test i klassen upp till 3000:- Denna sågning som har pågått i flera år beror troligtvis enbart på fördomar och inget annat. Men det är klart, jämnför man en av deras högtalare för 400:- mot vilken annan som helst som kostar 2000:- så är det ju klart att det låter skit...
Väl talat alex!
skönt att någon mer än mig har den uppfattningen.
Trist när det uppstår en "angry mob" mot diverse affärer/bilmärken/vadsomhelst, utan någon vettig anledning.
vik wrote:Alex . wrote:Jag tycker MDSsågningen börjar bli rätt tröttsam, alla deras högtalare matchar kvalité med pris. Billigt=Skit Dyrt=Svinbra. Deras sortiment går från det absolut billigaste till riktigt dyrt. I senaste Hifi&Musik var högtalare från deras nya Rainbowsortiment bäst i test i klassen upp till 3000:- Denna sågning som har pågått i flera år beror troligtvis enbart på fördomar och inget annat. Men det är klart, jämnför man en av deras högtalare för 400:- mot vilken annan som helst som kostar 2000:- så är det ju klart att det låter skit...
Väl talat alex!
Trist när det uppstår en "angry mob" mot diverse affärer/bilmärken/vadsomhelst, utan någon vettig anledning.
Brända slutsteg, hokus pokus watt, distande element, bristfällig kvalite på komponenter. Hur många anledningar behövs?
Prylgalen wrote:vik wrote:Alex . wrote:Jag tycker MDSsågningen börjar bli rätt tröttsam, alla deras högtalare matchar kvalité med pris. Billigt=Skit Dyrt=Svinbra. Deras sortiment går från det absolut billigaste till riktigt dyrt. I senaste Hifi&Musik var högtalare från deras nya Rainbowsortiment bäst i test i klassen upp till 3000:- Denna sågning som har pågått i flera år beror troligtvis enbart på fördomar och inget annat. Men det är klart, jämnför man en av deras högtalare för 400:- mot vilken annan som helst som kostar 2000:- så är det ju klart att det låter skit...
Väl talat alex!
Brända slutsteg, hokus pokus watt, distande element, bristfällig kvalite på komponenter. Hur många anledningar behövs?
Flera jag känner har kört/kör med MDS och inga av ovanstående problem har jag hört av från dem. Ang. watt så är det väl när snudd på att alla överdriver. Men jag har aldrig sett ett kubmätt mds-steg. Har du? Själv har jag lyckats bränna ett pioneersteg, dock aldrig nått från mds. I mitt system så kommer diskanterna (MT-9) och mina framhögtalare (Dynamic Reference) från mds och de spelar ypperligt för pengarna jag gav. Bas från pioneer och slutsteg fån Cadence. Jag säger inte att mds är bäst, bara att de är prisvärda och har ett stort sortiment. För att tilläga har jag hållit på med hifi och PA i tretton år och billjud i åtta, så jag har hunnit lyssna en hel del på hur andra märken låter.
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Alex . wrote:Jag tycker MDSsågningen börjar bli rätt tröttsam, alla deras högtalare matchar kvalité med pris. Billigt=Skit Dyrt=Svinbra. Deras sortiment går från det absolut billigaste till riktigt dyrt. I senaste Hifi&Musik var högtalare från deras nya Rainbowsortiment bäst i test i klassen upp till 3000:- Denna sågning som har pågått i flera år beror troligtvis enbart på fördomar och inget annat. Men det är klart, jämnför man en av deras högtalare för 400:- mot vilken annan som helst som kostar 2000:- så är det ju klart att det låter skit...
MDS tillverkar inte Rainbow, de bara säljer det märket. http://car.rainbow-audio.de/home/home.php?lan=2
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW wrote:Alex . wrote:Jag tycker MDSsågningen börjar bli rätt tröttsam, alla deras högtalare matchar kvalité med pris. Billigt=Skit Dyrt=Svinbra. Deras sortiment går från det absolut billigaste till riktigt dyrt. I senaste Hifi&Musik var högtalare från deras nya Rainbowsortiment bäst i test i klassen upp till 3000:- Denna sågning som har pågått i flera år beror troligtvis enbart på fördomar och inget annat. Men det är klart, jämnför man en av deras högtalare för 400:- mot vilken annan som helst som kostar 2000:- så är det ju klart att det låter skit...
MDS tillverkar inte Rainbow, de bara säljer det märket. http://car.rainbow-audio.de/home/home.php?lan=2
iofs helt rätt. Tänkte inte på det när jag refererade till HiFi&Musik. Men mina åsikter om deras övriga sortiment står jag för.
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
vik wrote:Alex . wrote:Jag tycker MDSsågningen börjar bli rätt tröttsam, alla deras högtalare matchar kvalité med pris. Billigt=Skit Dyrt=Svinbra. Deras sortiment går från det absolut billigaste till riktigt dyrt. I senaste Hifi&Musik var högtalare från deras nya Rainbowsortiment bäst i test i klassen upp till 3000:- Denna sågning som har pågått i flera år beror troligtvis enbart på fördomar och inget annat. Men det är klart, jämnför man en av deras högtalare för 400:- mot vilken annan som helst som kostar 2000:- så är det ju klart att det låter skit...
Väl talat alex!
Är väl inte så konstigt? Om nu MDS hade varit bra hade de väl dominerat i SASCA med tanke på hur stora de är? Nu gör dom aldrig det utan får alltid pisk av DLS, Phoenix, Rockford osv osv. Hade MDS varit nära de märkena i ljudkvalié hade de dominerat SASCA då MDS är bland de största i sverige men nu är så inte fallet och det enda MDS har möjlighet att tävla i är DB-drag. It´s just that simple.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
- danielr112
mds är inte tillåtna att tävla i sasca.. det är väl för att de inte pröjsar lr?
har haft en del mds också och är nöjde för de pengarna jag har gett.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
daromer wrote:mds är inte tillåtna att tävla i sasca.. det är väl för att de inte pröjsar lr?
Jag har sett folk som ställt upp med MDS-produkter i sasca. Sen att dom inte kom nära prispallen är en annan femma. För att få använda produkter i sasca krävs bara att de ska säljas i sverige sen har de listpriser som de utgår från för att kunna kontrollera att de inte deltagarna överskrider budgetten för de begränsade klasserna. Eller har MDS blivit diskade eller något de två senaste åren? Då är det verkligen riktigt riktigt illa.
Har själv använt MDS-produkter och är långt ifrån nöjd. Ett MDS-steg på 400mds-watt var ungefär tillräkligt för att driva en lågpris tia för 400kr. Så illa är det. Hur deras framsystem för 1000lappen låter ska vi inte snacka om. Var nästan bättre med originalhögtalarna från -94 i bmw´n.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93