Tjabba har en mi16 som jag tror varit sänkt tidigare då den är väldigt låg i bak.. men det är ju några speciela stötdämparen i bak på 405orna va? som man kan höja och sänka? då är min fråga hur höjer man den i bak? är det komplicerat eller är det lätt? ifall det är för komplicerat finns det då någon kunnig här som kan göra det mot en summa i sthlm,s området?
Mvh
Hur höja mi16 i bak
- Johan Jatko
Bakfjädringen är lite speciell på dessa bilar. Det är dom där långa stängerna som ligger paralellt med bakaxeln som är själva fjädrarna. Du måste lossa på svingarmarna på båda sidor för att kunna ändra på höjden, och det är lite bök med det.
Och sen så är det lika bra att du byter svingarmslagren när du väl är i farten, och sätter smörjnipplar i bakaxeln.
Och sen så är det lika bra att du byter svingarmslagren när du väl är i farten, och sätter smörjnipplar i bakaxeln.
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
raffte wrote:Det där var rena grekiskan för mig som har tummen mitt i handen. =) måste väl finns nån som kan göra detta ? vad tror ni peugeot själva tar för att höjja den?
kostar mer än bilen är värd. gå in på mekartips så finns guide till 205... i princip samma sak så får du en uppfattning om vad det krävs i arbete.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."