Framkofångare

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Pichå

Framkofångare

Post by Pichå »

hur får man bort bäst spolarmunstyckena på fram kofångare??finns d ny kofångare att köpa fram utan muntycken??
Mašo Racing
Medlemsnr: 1474
PEUGEOT 205 GTI -92 --> GTI16
BMW X3 3.0da -06
IH SCOUT II -76
http://www.garaget.org/Maso
Nhatii

Post by Nhatii »

Sitter med en bult om jag inte missminner mig.

Ja, vet inte om det finns i Sverige men vet att det går att beställa från England.
MrPallman

Post by MrPallman »

har du tålamod och tid så går det förvånansvärt lätt att med glasfiber och glasfibermatta täcka över hål i kofångaren.
Peugeot 205 gti -90
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

MrPallman wrote:har du tålamod och tid så går det förvånansvärt lätt att med glasfiber och glasfibermatta täcka över hål i kofångaren.

Ha..det var interessant så då frågar jag: Kan man istället koppla på strålkastarspolarna på vindrutemunstyckena i stället eller kanske är dessa slangar lite "underdimensionerade" pga trycket?

Lite mera duch på rutan skulle inte skada istället för den där "prostataduschen"som vindrutespolarna ger. :? :lol: :lol:
Captain Klutz
V_605

Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin :roll:
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen ;)
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt. :tard:
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Peugeot_605 wrote:
MrPallman wrote:har du tålamod och tid så går det förvånansvärt lätt att med glasfiber och glasfibermatta täcka över hål i kofångaren.

Ha..det var interessant så då frågar jag: Kan man istället koppla på strålkastarspolarna på vindrutemunstyckena i stället eller kanske är dessa slangar lite "underdimensionerade" pga trycket?

Lite mera duch på rutan skulle inte skada istället för den där "prostataduschen"som vindrutespolarna ger. :? :lol: :lol:

Mmm... Tror nog att de vanliga spolarslangarna som går till huvmunstyckena är klart för dåliga för högtrycksspolning... Men om du byter till armerade slangar med klammor i var ände kan det säkert fungera...
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

Claes B wrote:
Peugeot_605 wrote:

Mmm... Tror nog att de vanliga spolarslangarna som går till huvmunstyckena är klart för dåliga för högtrycksspolning... Men om du byter till armerade slangar med klammor i var ände kan det säkert fungera...

Tack för svaret. Ska köpa slang och dra den upp till munstyckena och koppla ur "prostatapumpen". Hoppas bara inte munstyckena falaxr iväg i smådelar. :lol: :lol:
Captain Klutz
V_605

Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin :roll:
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen ;)
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt. :tard:
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Re: Framkofångare

Post by Kordon »

Pichå wrote:hur får man bort bäst spolarmunstyckena på fram kofångare??finns d ny kofångare att köpa fram utan muntycken??

Var i stan bor du? Kan visa dig om du vill?! Det är busenkelt och tar inte många minuter att demontera.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Har för mig att folk har beställt ny list från Mekonomen och fått utan hålen för spolarna. Det är bara skandinaviska länder som har strålkastspolare har jag för mig. På 206 är det bara dom länderna iaf, t ex England, tyskland och Polen har inte dom.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Post Reply