vad rekomenderar ni till 205 gti
vad rekomenderar ni till 205 gti
hejsan har en peugeot och ska byta olja o filter.. men vet ej vad ja ska ha för märke på oljan och om de ska vara mineral eller synthes ... nån som vet nån olja som är bra så skriv .. tack för svar
205 GTI 1,9L
- danielr112
Re: vad rekomenderar ni till 205 gti
kiiim wrote:hejsan har en peugeot och ska byta olja o filter.. men vet ej vad ja ska ha för märke på oljan och om de ska vara mineral eller synthes ... nån som vet nån olja som är bra så skriv .. tack för svar
kör hederlig mineral. typ 10/40 funkar utmärkt till en sådan gammal bil
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
En högkvalitattiv olja och ett Mahle- eller Mannfilter funkar(finns väl andra också, men de två är erkänt bra).
Om det är hel-, delsyntet eller mineralolja spelar ingen större roll, jag använder bara helsyntet själv, funkar bättre och under längre tid, men så länge du köper en kvalitetsolja behöver du inte oroa dig.
Om det är hel-, delsyntet eller mineralolja spelar ingen större roll, jag använder bara helsyntet själv, funkar bättre och under längre tid, men så länge du köper en kvalitetsolja behöver du inte oroa dig.
jag har kört lidl olja, 4 liter för 100kr.. fungerar jätte bra, så ibland kan man hitta bra godkända oljor 
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Jaaacob wrote:jag har kört lidl olja, 4 liter för 100kr.. fungerar jätte bra, så ibland kan man hitta bra godkända oljor
Raps eller oliv?
Eftersom vi talar om en gammal bil så röstar jag på hel eller delsyntet från Biltema. Har kört med deras olja på några äldre bilar och har fungerat bra.
Hade du haft en nyare bil så hade jag rekomenderat Shell eller Castrol helsyntet.