Hightech ventil
Hightech ventil
Någon som vet om det finns en hightech så kallad "oljetrycksutjämningsventil" på Peugeot 205 GTI?
En sådan som sitter fast skulle kunna vara svaret på mina problem med lågt oljetryck....
En sådan som sitter fast skulle kunna vara svaret på mina problem med lågt oljetryck....
Henkepenk
lågt oljetryck beror på slitna lager, eller trasig givare, eller trasiga instrument, eller för lite olja.
min visar trycket helt konstigt hoppar upp o ner vid samma varvtal o så...
trycket blev bättre efter att jag bytte instrumenten.
Adams oljetryck blev normalt efter att han bytte givaren... så det kan vara mycket som gör att oljetrycket blir lågt.
min visar trycket helt konstigt hoppar upp o ner vid samma varvtal o så...
trycket blev bättre efter att jag bytte instrumenten.
Adams oljetryck blev normalt efter att han bytte givaren... så det kan vara mycket som gör att oljetrycket blir lågt.
Är ingen kvalitet på orginalmätaren, min fladdrar också rätt bra ibland.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
givaren kostar 66kr och är itne dyr alls, men å andra sidan så är den ett H-vete att byta på en mi16 motor vad jag hört.
siter skruvat i blocket ovanför oljefiltret, så jag tänkte att man kommer in underifrån o kan skruva... men icke sa nicke... tydligen så måste insuget plockas loss för att komma åt.
men det är på mi16 motorn...
siter skruvat i blocket ovanför oljefiltret, så jag tänkte att man kommer in underifrån o kan skruva... men icke sa nicke... tydligen så måste insuget plockas loss för att komma åt.
men det är på mi16 motorn...