Nyligen köpt mig min första bil! en Peugeot 406 2,0 - 00'a.
Då måste man ju ha bra ljud i den! så de första ja gjorde va o köpa en stereo, en Pioneer DEH P55BT. sen va ja på elmia o där blev det ett ett slutsteg, ett Nakamichi PA-2004 och ett fram system från mds, ett MDS DC650RS. i hatthyllan sitter ett par 6"9'or tror ja de va ja!
Så nu ska ja bara klirra baslådan! några tips som skulle passa fint till de ja köpt hittils eller tips på bygge överhuvud taget i min 406'a!?
Ett litet tips när man väljer storlek på basen är att de ska mötaupp med framsystemet. Har man 6½" högtalare fram passar de mycke bra med en 12" bas bak, och 10" bas till 5,25. Roligt att du kör med både MDS och Nakamichi....
Mangie wrote:Ett litet tips när man väljer storlek på basen är att de ska mötaupp med framsystemet. Har man 6½" högtalare fram passar de mycke bra med en 12" bas bak, och 10" bas till 5,25. Roligt att du kör med både MDS och Nakamichi....
a okej! tack!
vad är det som är så roligt att ja kör med båda dem för??
fick ju nakamichi till kalas pris. är inte så kunnig på ljud.. än! men vill gärna lära mig så berätta gärna! tyckte ja gav rätt mycke för mds systemet ändå, typ 1400:- . så hoppades de ska va hyffsade grejjer, eller va me4nade du?
jo hört att de ska va fina grejjer nakamichi och jo utseendet är väl inte de fräckaste, men de e stilrent! och eftersom jag fick typ 65% rabatt på det så är ja rätt nöjd, inte hunnit sätta in det än, tyvärr har en kille som ska hjälpa mig med det framöver.
Vad gäller mina mds då. vare inge bra köp ja gjorde?? fick ju me diskanter och sånt där filter i de där paketet, inte heller satt in filtret/delaren än helt, men jobbar på det... tycker de e hyffsat gött ljud i den iaf! och då har ja inte satt in steget och ingen baslåda än!
förresten va heter han som hade sin peugeot 406'a - 02'a på elmia den helgen! pratade lite med honom och han gav mig lite tips, vem är han här på forumet nån som vet!?