Någon som vet vart dräneringshålen mynnar ut? Vet t ex att det finns 2 hål uppe i takluckan för avrinning, men inte vart de sen tar vägen eller mynnar ut.
Det rinner dagvatten ur "min vänstra framskärm"
Det skvalpar dessutom något lite grann vilket kan höras inne i kupén.
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
el cacique wrote:Någon som vet vart dräneringshålen mynnar ut? Vet t ex att det finns 2 hål uppe i takluckan för avrinning, men inte vart de sen tar vägen eller mynnar ut.
du har en dräning ifrån taket som mynnar ut vid/innanför vänster framskärm....så det är normalt.
el cacique wrote:Någon som vet vart dräneringshålen mynnar ut? Vet t ex att det finns 2 hål uppe i takluckan för avrinning, men inte vart de sen tar vägen eller mynnar ut.
du har en dräning ifrån taket som mynnar ut vid/innanför vänster framskärm....så det är normalt.
Slutar fantamig inte att rinna ur jävelskapet bara, verkar ha samlats ett antal liter, men ska leta där du sa. Undrar om man vågar spola igenom hålet lite från takluckan tro? Typ efter att man petat i mynningen?
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
Rätta mig om jag har fel men det är ett dräneringshål i varje hörn av takluckan. Dräneringarna mynnar ut bak på bilen (jag har för mig att det rinner i bakre hjulhusen eller någonstans i närheten).
virtaa wrote:Rätta mig om jag har fel men det är ett dräneringshål i varje hörn av takluckan. Dräneringarna mynnar ut bak på bilen (jag har för mig att det rinner i bakre hjulhusen eller någonstans i närheten).
Du har rätt! Det är två hål längst fram av taket som det går slangar ner till framskärmarna. Och det är exakt på samma sätt längst bak av taket, fast till bakskärmarna.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
_________________ www.beloveddogs.se