oljetemp?
- pugg_malmö
oljetemp?
Någon som vet hur hög oljetempen brukar ligga på vid normal körning på 2,2 16v? Har nu fått bytat reläer, motstånd och tempgivare och fläkten går som den ska men oljan blir bara varmare och varmare ju mer man kör.. Jobbigt att lyssna på en fläkt som går på max varannan minut.. 
- pugg_malmö
japp kylarvätsketempen ligger på strax under 90 medans oljan bara stiger efter hand.. har aldrig testat hur långt den stiger som mest men för några månader sen låg oljetempen alltid på 90 grader och kanske runt 100-110 vid hård körning.. nu är den långt över det trots att jag kör riktigt lungt.. Kan det vara nån givare till oljetempen? 
- pugg_malmö
- Johan Jatko
- pugg_malmö
Johan Jatko wrote:Vissa oljor blir varmare och andra blir lite kallare. Kan bero på det...
Det vet jag kan ändra lite men det spelar ingen roll om jag kör på billig biltema olja eller dyr olja med bättre viskositet för tempen stiger ändå nåt enormt.. Jag kan ha fel, det kanske ska vara så men isf tänker jag byta bil för det är jobbigt att höra fläckten gå varannan minut på max så fort oljan når en viss temp.. Eller så får man bygga in en liten oljekylare med fläkt på lämpligt ställe..