dado wrote:Flavor! wrote:nesseman wrote:Flavor! wrote:Köpte en bas med tillägsgaranti....några månader senare kör jag lite hårt i en kurva å den välter (går sönder). Klantigt å inte ha den fastsatt jag vet men får en ny.
Nu igår så skulle jag höja "volymen" på den, då lossnade en sladd, jag skulle sätta tillbaka den och då sprakar det till lite och den är nu stendöd (hade inte nyckeln vriden...trodde inte strömmen låg på då men det gjorde den visst)
Kan man hämta ut en till tror ni?

f*n så pinsamt
??
va f*n är det för bas?
vekt fanstyg?
en gas.
borde palla för sånt tycker man la?
Nej, vanlig garanti gäller inte, men had du köpt tilläggsförsäkring så ska det gälla tycker jag. När de försökte kränga tillägsförsäkring till mig när jag köpte min digitalkamera sa de att jag kan slå sönder kameran innan försäkringen gar ut så får jag en ny då, alternativt få en annan modell om min inte finns längre.
Det är rätt kul det där att säljarna alltid ska uppmana till bedrägeri.. Just för att dom får provision på deras skitförsäkringar dom försöker sälja på folk. Var samma sak när jag köpte min laptop..
Vill du teckna en 3 årsförsäkring?
- Hmm, vad täcker den som min hemförsäkring inte gör?
- Den har ingen värdeminskning... du kan ju alltid "råka tappa" den om 2,5 år så får du ut en helt ny som kostar lika mycket som din gör idag...
- jahaja, svarar jag.. är det så det går till, själv jobbar jag ju som handläggare på ett försäkringsbolag..
HAHA f*n vad han skämdes... Tomater är bleka i jämförelse med hans ansikte när jag sa det