Slutsteget får inte ström
Slutsteget får inte ström
Hej när ja köpte min peugeot 206 RC så va alla kablar redan dragna, nu har ja köpt ett slutsteg och en baslåda, ja har kopplat alla sladdar till slutsteget men den får ingen ström, alla säkringar är intakta och jag är 99% säker på att ja kopplat allt rätt, vad kan vara fel ?
Re: Slutsteget får inte ström
Makos wrote:Hej när ja köpte min peugeot 206 RC så va alla kablar redan dragna, nu har ja köpt ett slutsteg och en baslåda, ja har kopplat alla sladdar till slutsteget men den får ingen ström, alla säkringar är intakta och jag är 99% säker på att ja kopplat allt rätt, vad kan vara fel ?
det är till att börja felsöka det.. Mät med en multimeter .Å följ kablar..
Om inte det hjälper så ta å dra separata kablar direkt från batteriet å kolla om det startar då.. Annars är la slutsteget pensionerat
kolla remoten ett par extra gånger å mät den åxo
Remoten är kabeln som ger signal från stereon till slutsteget så att steget går på överhuvudtaget.
Är det problem där så går inte steget igång och det kan såklart verka som att det inte får ström.
Remoten är oftast en smal ljusblå kabel.
Multimeter är en apparat med en ratt i mitten som du ställer in till olika värden, ampere, volt osv.
Den har två sladdar med nån sorts piggar i vardera änden som du ansluter till det du vill mäta, den visar exakt hur mycket ström eller spänning som går igenom, visar den inget och den är rätt inställd så är det fel nånstans i systemet.
De är bra att ha om man ofta grejar med elektronik och kostar inte mer än ett par hundringar eller så.
Är det problem där så går inte steget igång och det kan såklart verka som att det inte får ström.
Remoten är oftast en smal ljusblå kabel.
Multimeter är en apparat med en ratt i mitten som du ställer in till olika värden, ampere, volt osv.
Den har två sladdar med nån sorts piggar i vardera änden som du ansluter till det du vill mäta, den visar exakt hur mycket ström eller spänning som går igenom, visar den inget och den är rätt inställd så är det fel nånstans i systemet.
De är bra att ha om man ofta grejar med elektronik och kostar inte mer än ett par hundringar eller så.
ah multimetern mäter bla ström, de va det ja hade tänkt kolla, personen som har kopplat det här har ju använt sig av dessa kablar så remoten borde väll sitta rätt och fungera? hur ska jag mäta remoten ? och vad ska de blir för resultat, jag har inte några "pinnar" för att koppla ut bilstereon hur kan jag fixa det / gå runt det ?
Tacksam för svar
Tacksam för svar