Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Här lägger du bilder av grejer som aldrig borde satts in i bilen från början, som du rivit ur och som aldrig kommer att färdas i landsvägsfart igen annat än i en Stena-butt.
den vanligaste lättningen.. slapp göra den på RC'n dock för där finns inget reservhjul istället har de satt på världens största slutdämpare på den som antagligen väger som 5 sådana hjul.
Släng ut baksäte, mattor, sidoklädslar mm. Det blir många kilo.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Jag har märkt att dörrarna väger ton! Där finns säkert mycket att rensa i. Dörrarna från Xs/XL är lättare...
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Jaaacob wrote:Jag har märkt att dörrarna väger ton! Där finns säkert mycket att rensa i. Dörrarna från Xs/XL är lättare...
Tänkte samma tanke idag när jag plockade bort dörrarna på den röde, och dom är det ändå inte elhissar i. Vad är det för skillnad på XS/XL dörrarna?
hm, hur mycket extra utrustning är det i en gti mot en xr? en 205 1,4 xr från -90 väger in på 890 kg tjänstevikt jämfört med en gti på 970 kg. båda utan taklucka och elhissar så klart. visserligen kan jag tänka mig att en XU-motor väger mer än en liten Tu men inte 80 kg.
Jaaacob wrote:Jag har märkt att dörrarna väger ton! Där finns säkert mycket att rensa i. Dörrarna från Xs/XL är lättare...
Tänkte samma tanke idag när jag plockade bort dörrarna på den röde, och dom är det ändå inte elhissar i. Vad är det för skillnad på XS/XL dörrarna?
hm, hur mycket extra utrustning är det i en gti mot en xr? en 205 1,4 xr från -90 väger in på 890 kg tjänstevikt jämfört med en gti på 970 kg. båda utan taklucka och elhissar så klart. visserligen kan jag tänka mig att en XU-motor väger mer än en liten Tu men inte 80 kg.
Jag är inte säker, men grövre krängningshämmare, torsionsstavar o dylikt kanske?
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
Jag är inte säker, men grövre krängningshämmare, torsionsstavar o dylikt kanske?
gör det så mycket på vikten tror du? sen kan vi ju lägga till skärmbreddare i plast osv fast många bäckar små som dem säger. kan tillägga att en 205 xs utan taklucka från -90 väger in på 920 kg
Paneler på dörrar å grejer e ju fetar å tyngre på GTI:n, när den var ny skulle den ju ha ett visst mått av större bekvämlighet i "lyx" jämfört med en "tvåbokstavig" modell som "GL/GR/XL/XR/XS", m.fl.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.