Problem med cd-växlare 406coupe

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
chrille406coup'e

Problem med cd-växlare 406coupe

Post by chrille406coup'e »

Hejsan, undrar om någon har haft denna symtom på deras cd-växlare. Låter ungefär som om man har dålig mottagning på radion när man spelar en cd.

Undrar oxå om cd-växlaren är jordad i stereon?, eller om jordenkabeln separeras ifrån de andra kablarna till någon jordpunkt.

(hoppas ni förstår vad jag menar:)

Mvh Christian
chrille406coup'e

Inget svar !!!!! :D
chrille406coup'e

Tror att fenomenet började efter att jag fällde sätena och stoppade in vinterdäcken. Undrar ifall kabeln går där och att den har kommit i kläm o blivit skadad??

Mvh Chrille
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

chrille406coup'e wrote:Tror att fenomenet började efter att jag fällde sätena och stoppade in vinterdäcken. Undrar ifall kabeln går där och att den har kommit i kläm o blivit skadad??

Mvh Chrille

Låter mycket troligt. Det är tydligen ett vanligt problem att cd-växlarn slutar fungera. Tyvärr vet jag inte vad som gör att den slutar?
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Hur gammal e din bil? Har du Philips eller Clarion? Var bor du?
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
chrille406coup'e

Hejsan, bilen är en 98a, har philips cd-växlare, bor i Köping på veckorna -Örebro på helgerna.

Mvh Chrille
SwedishMeat

Post by SwedishMeat »

Du kan ju alltid prova med att montera bort cd-växlaren och kika på kontakterna. Det är lite pilligt men kan göra nytta. När jag letade Coupé för några år sedan så var det flera av de jag kikade på som hade fukt i utrymmet för växlaren och t.o.m. börjat se rostigt ut på bultarna som går genom plåten där bak. Med lite tur kan du kanske hitta lite ärgade kontakter. Annars så är det inte omöjligt att det går någon kabel på något olämpligt ställe så att vinterdäcken kan ha orsakat det hela.

Min växlare har istället det problemet att den ibland inte hittar skivorna. Fungerar igen då jag plockar ut magasinet och låter det vara ur under natten med kupévärmaren igång och öppna upp luckan till cd-växlaren och den lilla armstödsluckan så att det blir lite värme där bak.
Pugge 406 Coupé V6 -98
chrille406coup'e

Hejsan, plockade isär växlaren igår och kollade den relativt grundligt. Gjorde rent kontakten genom att försöka skrapa lite försiktigt, samt invändigt med tryckluft. Det som är störande är att växlaren funkar fint men att ljudet låter som en dålig radiomottagning :(

Mvh Chrille
Post Reply