Så klart skall allt jävlas på en och samma gång. Förra veckan, efter en tids lite spontana korta stillestånd, la kupéfläkten av helt.
När jag nu körde 45 mil ner till Skåne satt sig en broms ganska ordentligt. Släppte dock ganska snart. När jag kom fram märkte jag att jag fått stenskott i dim-/blinkersljuset.
Tog en titt på bromsarna, motionerade oken och fick dessutom köpa helt nya belägg då de gammla var slut. Upptäcker i samma veva att bromsljuset slutat fungera...
Ang. bromsljuset:
Säkringen (nr2?) är hel, precis som alla andra. Tog loss plattorna med lampor på, byglade bakljuset till bromsljuset för att konstatera att höger och vänster bromsljuslampa fungerar bortsett från det extra bromsljuset i bakrutan.
Har inte hunnit mäta och grejja så mycket än, gör detta på en parkering på den skånska stormiga slätten utan vindskydd i beckmörker, friska vindar och väääldigt kalla grader
Bromsljuskontakten; är det den, med bruna trådar, som sitter en bra bit in bakom allt annat bråte kring rattstången?
Ska kolla kablaget där bak också, det är ju skarvat/förgrenat för det extra bromsljuset, ifall det blivit avbrott där.
Någon som vet hur bromsljuskretsen går och var det är mest sannolikt att det skulle krångla?